Új turisztikai márkastratégiával dolgozik Bécs városa

Bécs város turisztikai csapata (Wien Tourismus) október 18-án egy egész délutánt és estét betöltő prezentáció keretében mutatta be a város megújított turisztikai márka-stratégiáját és az új márkaüzenetet felépítő márkaelemeket. Érdekesség volt, hogy a résztvevők számára a digitális prezentáció eszköztárán túl egy külön élménycsarnokot rendeztek be, ahol az új márkaérzést hangokkal, illattal és mozgó képekkel is átélhetővé és megélhetővé tették – számolt az eseményről helyszínről küldött jelentésében Kovács Balázs, az MTÜ auszrtriai képviselője.

Az MTÜ turisztikai képviselete – információs funkciójánál fogva – a Wien Tourismus konferenciájára meghívott előadók prezentációi közül best practice jelleggel kiemeli az agykutató Prof. Hans-Georg Häusel előadását, aki a márkaészlelés helyét és hatásmechanizmusát tanulmányozza az agyban, s számos ezzel kapcsolatos marketing-szakkönyv (Top Sellers, Brain View) szerzője. Az előadóról is a hivatkozott szakirodalomról további információ itt: http://www.haeusel.com. Bécs város új márkakézikönyve 1,5 éves előkészítő és koncipiáló munka eredményét foglalja össze, amely szerint a folyamat a 2009-ben elkezdett “márka-revolúció” “evolúció” jellegű folytatása. Képi elemekben az arculat letisztultabb lett, a prémium desztináció jelleget erősíti, üzenetében pedig az élmény-pillanatok “most és mindörökké” való megélhetőségét hangsúlyozza. Az új márkaesszencián alapuló üzenettel elsősorban a visszatérő jelleggel érkező prémium turistákat kívánják elérni. Az új szlogen ennek megfelelően: Bécs – Most – Örökre. Az elmúlt 7 évben a várost must-see desztináció jelleggel pozícionáló Bécs – Most vagy soha! szlogennel operáltak. Az új bécsi márkastratégiáról további információ itt olvasható:  https://b2b.wien.info/de/presse/marke-neu.

A Wien Tourismus-os kollegákkal való eszmecsere alapján az MTÜ külképviselője lát lehetőséget a harmadik piacokon való összehangolt munkára és a Budapesttel való kapcsolatok szorosabbra fűzésében. Ennek egyik lépcsője lehet a Sister City Liner projekt megvalósítása, amely a két város közötti prémium utasforgalmat erősítheti, s alapot biztosít közös termékfejlesztéshez. Háttér: Bécsben minden eltöltött vendégéjszaka után idegenforgalmi adót kell fizetni. Az adó mértéke a reggeli díja nélkül számított, nettó szállás-díjbevétel 3,2 százaléka. Az osztrák főváros a teljes befizetett összeget desztinációs marketingre fordítja, ezáltal az idegenforgalmi adó a Wien Tourismus legfontosabb finanszírozási forrása, amely mintegy 17 millió euró, azaz éves szinten 5,5 milliárd HUF. Az idén szeptemberben elfogadott új tartományi turizmustörvény alapján az adót az Airbnb-jellegű szállásokra is kivetik, így a forrásaik tovább nőnek.