Új, kétirányú töltőrendszert telepít a Honda európai K+F központja

Fejlett, kétirányú töltőbe invesztált a Honda európai kutatási és fejlesztési központja. Az offenbachi labor új eszköze segít egyensúlyba hozni az energiakeresletet és -kínálatot, egyszersmind hatékonyabbá teszi az energiatárolást. Az innovatív töltőrendszer megújuló energia felhasználására is lehetőséget ad, és alkalmazásával tesztelhetőek a privát háztartásokba szánt berendezések is.

Honda installs new bi-directional charging technology at European R&D centre

A rendszer üzembe helyezését hasonló horderejű lépés előzte meg: a 2017-es Frankfurti Autószalonon lerántották a leplet a Honda Power Manager Conceptről. A tanulmány nem más, mint egy teljesen integrált energiaátviteli rendszer, amivel egyrészt feltölthetők az elektromos autók, másrészt visszatölthető a közüzemi hálózatba az elektromos autók akkumulátoraiban tárolt energia. Mindez éppúgy a Vehicle-to-Grid (Jármű-közüzemi hálózat, V2G) technológián alapszik, mint a Honda offenbachi töltője, csak nagyobb kapacitásra képes.

 

A kétirányú energiaátvitel révén a közműszolgálatótól és a napelemektől érkező energia felhasználható az elektromos autók töltésére. Ha az EV-t csatlakoztatják, akkumulátorában tárolt energia segíthet a stabilizálásában, ha energiahiány és túlkínálat esetén.

Jörg Böttcher, a Honda R&D Europe alelnöke elmondta: „A legmodernebb kétirányú töltő üzembe helyezésével még közelebb kerültünk célunkhoz, miszerint szeretnénk németországi K+F központunkat ún. okosvállalattá alakítani. Alkalmazásával nemcsak hatékonyabbá válik cégünk tevékenysége, hanem a zéróemissziós társadalom, illetve mobilitás felé is teszünk egy lépést.”

A kétirányú töltőeszközzel és a The Mobility House* szolgáltatásaival az európai K+F központ energiagazdálkodását kívánja optimalizálni a Honda, egyszersmind azt szeretnék, hogy a napelemekből származó energiát a leghatékonyabban aknázhassák ki. A projekt keretein belül a részegységek közötti interakciót, kompatibilitást és energiaáramlást is tesztelik a szakemberek, beleértve az energiacellákat és az EV-akkumulátorokat is. A töltő telepítése a Honda R&D Europe, a The Mobility House energiaszolgáltató és a svéd EVTEC vállalat együttműködésének eredménye.

 

A beruházással továbbfejlődött a Honda R&D Europe telephelyén működő, konnektoros EV-knek szánt töltőállomás is, ami jelenleg a világ legfejlettebb ilyen jellegű létesítménye. Ezt bizonyítja, hogy 940 voltos feszültséggel működik és akár 150 kW-os teljesítmény leadására is képes, tehát egyszerre négy elektromos jármű töltésére is alkalmas (a csatlakozók autónként eltérőek is lehetnek). Júniusi üzembe helyezése óta 447 alkalommal vették igénybe, és 3,87 tonnányi szén-dioxid kibocsátásától óvta meg bolygónkat.

 

Comments are closed.