Rosberg Kínában is a csúcson

A Forma-1-es világbajnokság harmadik futamán Kínában sem unatkozhattak a nézők. Bár az elölről rajtoló Nico Rosberg simán begyűjtötte idei harmadik győzelmét, mögötte a középmezőnyben élre menő csaták folytak a hátsóbb helyekért. A második helyen Sebastian Vettel ért célba, míg meglepetés harmadikként a Red Bull orosz pilótája, Danyiil Kvjat futott be. A címvédő világbajnok, Lewis Hamilton csak hetedik lett, Rosberg 36 pontra növelte előnyét az egyéni ponttábla élén.

 Amber-Kinai_F1-Vettel

Nico Rosberg nem túl jól rajtolt el, hiszen a mellőle induló Daniel Ricciardo mindjárt az elején kielőzte őt. A balszerencsés ausztrál azonban defektet kapott, s a Mercedes német pilótája vissza tudta venni az első helyet, s ezután már senki nem veszélyeztette azt.

„Helló Kína! A rajt nem sikerült túl jól…de az autó nagyon gyors volt ma, azonnal vissza tudtam támadni Ricciardót. Semmit nem láttam (abból, ami mögöttem történt), és örülök, hogy a győzelem összejött.” – szögezte le Rosberg a dobogón.

Ezen a versenyhétvégén talán Lewis Hamilton volt a legszerencsétlenebb pilóta, pedig korábban a brit pilóta szép sikereket ért el Sanghajban. Az időmérő edzést annak tudatában kezdte meg, hogy öt rajthelyes büntetést kapott váltócsere miatt. Ezután autójának KERS rendszere mondta fel a szolgálatot, így Hamilton a mezőny legvégéről vágott neki az 56 körös Kínai Nagydíjnak. A futamon sem járt jobban. Mindjárt a rajt után összeszedte az egyik autó légterelő szárnyát, ami miatt új orrkúpért szinte azonnal be kellett mennie a bokszba. Legvégül a hetedik helyre tudta célba kormányozni ezüst nyilát.

A Ferrari Kínára valamelyest összeszedte magát, ezúttal mindkét autója célbaért, de kisebb konfrontáció jött létre pilótái között. Sebastian Vettel ugyanis a rajt utáni első kanyarban nekicsapódott autójával Kimi Raikkönen Ferrarijának, amely félig megpördült az ütközés következtében és meg is sérült. Vettel Kvjatot hibáztatta végig, még a verseny leintése után is. Oly sok sérülés keletkezett mindjárt a verseny első kanyarjában, hogy a hátrébbról rajtolók, így az előbb említett Hamilton, de Romain Grosjean és Felipe Nasr is összeszedett autójával darabokat az előrébb történt balesetekből.

Daniel Ricciardo balesetét követően a biztonsági autót küldték a pályára, az autókról leszakadt darabok összeszedéséig. Ezután több autó is elindult a bokszutcába, kerékcserére. Ekkor történt meg a futam talán legszebb manővere. Nico Hülkenberg a bokszba tartó menet élén állva nagyon lassan közelítette meg a bokszutcát – amiért később a Force India pilótáját meg is büntették -, amelyet Sebastian Vettel észrevett, s mivel volt rá helye, s lehetősége, kielőzte gyorsan az előtte állókat, s így extra gyorsan ért oda a szerelőihez.

Öt körrel később kiment a biztonsági autó a pályáról és elkezdődött a stratégiák harca. Hamiltont a csapata többszöri gumiváltással akarta ismét helyzetbe hozni, így fordulhatott elő, hogy ötször is látogatást tett a Mercedes pilótája a bokszba.

Az élen Kvjat beállt a második helyre, őt pedig Vettel követte a sérült Ferrarival, akit ez nem zavart abban, hogy feldolgozza magát az élbolyba. Lágy abroncsai segítségével később kielőzte a közepeseken autózó oroszt, s végül megszerezte idei legjobb eredményét. A Red Bull nagyon jó hétvégét zárt. Ricciardo a defekt nélkül dobogós is lehetett volna, de így ha nehezen is, de végül a kitűnő negyedik helyen zárt a hétvégére új frizurával jelentkező ausztrál. Csodálatos előzéssel Lewis Hamilton elé került a záró körökben, amellyel megmutatta, hogy ő az a pilóta, akivel még komolyan számolni kell a jövőben.

A Lewis Hamilton számára kitalált stratégia nem vált be, a délután során nagyrészt Ricciardóval és Raikkönennel harcolt. Az ötödik helyen vezetve beragadt Felipe Massa mögé, s ez tette lehetővé, hogy két vetélytársa kielőzze őt. Massát sem tudta megelőzni, így kénytelen volt beérni a nagy csalódást keltő hetedik hellyel. Őt a két Toro Rosso pilóta, Max Verstappen és Carlos Sainz követi a nyolcadik és kilencedik helyeken. Az utolsó pontszerző hely Valtteri Bottasé a Williams-szel.

A Haas és a McLaren nem tudta megismételni korábbi bravúrját. Mindkét csapat pontok nélkül távozik a távol-keleti országból. Bár Fernando Alonso visszavette a stafétabotot Stoffel Vandoorne-tól, a belga bámulatos teljesítményét megismételni sem ő, sem Jenson Button nem volt képes.

A Forma-1-es mezőny ezúttal is kifújhatja magát egy kicsit, hiszen csak két hét múlva, az eddigi őszi időpont helyett tavasszal, 2016. május 1.-én, egy viszonylag új pályán, a 2014-es Téli Olimpia helyszínén, Szocsiban állnak rajthoz a pilóták. A tavalyi a 2014-es Orosz Nagydíj 2.0-ás változata volt, tele izgalmakkal és történésekkel. Az eddigi két orosz futamot Lewis Hamilton húzta be, de idei formáját látva ez idén megváltozhat.

2016-os Kínai Forma-1-es Nagydíj eredménye

  1. Nico Rosberg                Mercedes                          1:38:53.891
  2. Sebastian Vettel            Ferrari                               + 37.776
  3. Danyiil Kvjat                  Red Bull                            + 45.936
  4. Daniel Ricciardo            Red Bull                            + 52.688
  5. Kimi Raikkönen             Ferrari                               +1:05.872
  6. Felipe Massa                Williams                            +1:15.511
  7. Lewis Hamilton              Mercedes                          +1:18.230
  8. Max Verstappen            Toro Rosso                       +1:19.268
  9. Carlos Sainz                  Toro Rosso                       +1:24.127
  10. Valtteri Bottas              Williams                            +1:26.192
  11. Sergio Perez               Force India                       +1:34.283
  12. Fernando Alonso        McLaren                           +1:37.253
  13. Jenson Button             McLaren                           +1:41.990
  14. Esteban Gutierrez       Haas                                 + 1 kör
  15. Nico Hülkenberg         Force India                       + 1 kör
  16. Marcus Ericsson         Sauber                              + 1 kör
  17. Kevin Magnussen       Renault                             + 1 kör
  18. Pascal Wehrlein          Manor                               + 1 kör
  19. Romain Grosjean        Haas                                 + 1 kör
  20. Felipe Nasr                 Sauber                              + 1 kör
  21. Rio Haryanto               Manor                               + 1 kör
  22. Jolyon Palmer             Renault                             + 1 kör

Leggyorsabb köridő: Nico Hülkenberg (Force India), 1 perc 39.824 másodperc (48. kör)

A világbajnokság eredménye a Kínai Nagydíj után

Pilóták:

  1. Nico Rosberg                        75 pont
  2. Lewis Hamilton                       39 pont
  3. Daniel Ricciardo                      36 pont
  4. Sebastian Vettel                      33 pont
  5. Kimi Raikkönen                      28 pont
  6. Felipe Massa                          22 pont
  7. Danyiil Kvjat                          21 pont
  8. Romain Grosjean                    18 pont
  9. Max Verstappen                     13 pont
  10. Valtteri Bottas                          7 pont

Konstruktőrök:

 

  1. Mercedes                       114 pont
  2. Ferrari                          61 pont
  3. Red Bull                             57 pont
  4. Williams                         29 pont
  5. Haas                             18 pont
  6. Toro Rosso                            17 pont
  7. Force India                              6 pont
  8. McLaren                            1 pont

 

(Forrás: Amber PR)