PM: a javaslat a sajtószabadság elleni támadás

A Párbeszéd Magyarországért (PM) véleménye szerint a reklámadóról szóló indítvány komoly támadás a magyar sajtószabadság ellen – mondta Karácsony Gergely független képviselő hétfői budapesti sajtótájékoztatóján.

    Az adónak nincsen érdemi hatása a költségvetésre, és aki figyeli az ország ellen zajló túlzottdeficit-eljárást, az pontosan tudja, hogy a javaslat mögött gazdasági szükségszerűség sem áll – közölte. Hozzátette, aki viszont követi a magyar médiapolitika eseményeit, az tisztában van azzal, hogy “milyen terveket szőnek a fideszes műhelyekben a kereskedelmi televíziók megvásárlására”.     Karácsony Gergely szerint a kormány gazdasági holdudvara korábban az RTL Klubbal próbálkozott.     A mostani javaslat pedig arról szól, hogy a “TV2 eladása kapcsán leverjék az árakat a kereskedelmi tévék piacán, és a Simicska-Nyerges érdekkör meg tudja vásárolni Magyarország legnézettebb csatornáját, és ezzel együtt lehetetlen helyzetbe hozza a reklámpiacon az RTL Klubot” – jelentette ki a politikus     Szerinte “itt még nem áll meg ez a zsákmányszerző logika”, mert a hírek szerint a kormány gazdasági holdudvara megyei lapokat is venne, és az Antenna Hungária Zrt.-t is meg szeretné vásárolni.     A Nemzetgazdasági Minisztérium múlt pénteken tette közzé a reklámadó bevezetéséről szóló törvényjavaslat tervezetét. E szerint az adó alanya a reklám közzétevője, alapja pedig az ebből származó nettó árbevétel lenne. Az adó mértéke sávosan emelkedne: 1 milliárd forint alatt nem kellene fizetni, majd 1 százalékot, az 5 és 10 milliárd forint közötti részre 10, az ezt meghaladó részre pedig 20 százalékot. A reklámadó tervezett bevezetése ellen már a két legnagyobb kereskedelmi tévé, az RTL Klub és a TV2 is tiltakozott.

Forrás: MTI

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*