Németh Balázs zsinórban harmadik top10-es befutójára hajt vasárnap

 Egyenletesen javuló teljesítmény – így lehetne talán a legtalálóbban leírni Németh Balázs eddigi szereplését a FIM Superstock 1000 Kupa idei negyedik, misanói versenyhétvégéjén. Az olasz Pedercini Racing Team magyar motorosa már a tegnapi szabadedzéseket is a 12. helyen zárta összesítésben, majd a mai szabadedzésen és az időmérőn is meg tudta tartani ezt a pozícióját.

Ehhez természetesen gyorsulnia kellett, hiszen ahogy az a versenyhétvégéken lenni szokott, a mezőny is fokozatosan fut egyre jobb és jobb időket, amit ezúttal Balázsnak sikerült végrehajtania. A stabil 12. hely pedig azt jelzi, a hétvége eddigi részében egyenes arányban gyorsult a mezőny többi tagjához képest. Pénteken 1:41.650, ma reggel 1:40.952, míg délután, az időmérőn már 1:40.673 kellett a 12. hely megtartásához.

Vasárnap Balázs már nem fog ragaszkodni foggal-körömmel ehhez a pozícióhoz, inkább előrelépne, és a top10-ben végezne. Ez a legutóbbi két versenyen, Assenben és Imolában már sikerült neki. Előző helyszínről a 9., utóbbiról a 6. helyért járó bajnoki pontokat hozta el, így ha holnap sikerülne legalább két pozíciót javítania rajthelyéhez képest, az zsinórban a harmadik top10-es befutóját jelentené a bajnokságban, amivel vélhetően az összesített pontversenyben is helyet követelne magának a legjobb 10-ben.

A FIM Superstock 1000 Kupa misanói versenyét vasárnap 14:15-től az Eurosport2 élőben közvetíti.

Németh Balázs
„Reggel sikerült megoldást találnunk egy-két problémára a futóművel kapcsolatban, aminek köszönhetően javult az érzés a motoron, így az időmérőre már csak apróságokat változtattunk. A motor tehát nagyjából jó, még kicsit a szűk kanyarokban lehetne jobb a kanyarsebességünk, de a holnapi warm up-on erre is megpróbálunk még megoldást találni. A hátsó tapadás, ami a hétvége elején még gondot okozott, most már teljesen rendben van, úgyhogy abszolút jó úton haladunk eddig mindennel. Az időmérőn a friss gumikon próbáltam a csapattársaimmal együtt kimenni a pályára, de sajnos többen is így gondolkodtak, így elég nagy forgalomba kerültem. Az első néhány körben így nem is tudtam igazán jó tempót diktálni, és amikor láttam, hogy vannak előttem lassabb versenyzők, akik feltartanának, inkább visszább vettem picit a tempóból, és próbáltam a következő körökre átmenteni a gumikat, mivel azt a szabadedzések tapasztalatai alapján tudtam, hogy csak 2-3 kört lehet velük igazán gyors tempóban megtenni, utána kezdi veszíteni az ember rajtuk a tizedeket. Végül csak egy igazi gyorskört sikerült futnom, amikor tiszta volt a pálya előttem, de szerencsére ebben az egy körben is meg tudtam futni az eddigi legjobb időmet a hétvége tekintetében, úgyhogy elégedett vagyok. Lehetett volna talán picit jobb is, de a pontokat holnap osztják, és úgy érzem, minden esélyünk megvan rá, hogy felzárkózzunk a top10-be. Most beszélek még a futóművesünkkel, és megpróbálunk együtt kiötölni egy még jobb megoldást, amit holnap reggel a bemelegítő edzésen kipróbálhatunk, tovább tökéletesítve a motor menettulajdonságait.”

Comments are closed.