Németh Balázs pontszerző lenne Assenben

A H-Moto Team 24 éves motorosa a hétvégén ismét pályára gurul a Complus SMS Racing színeiben, hiszen április 26. és 28. között kerül megrendezésre a Superbike világbajnokság idei harmadik fordulója, a Holland nagydíj.

H-Moto_Nemeth_Balazs_Assen_2013_Elozetes_003

Németh Balázs

Németh Balázs a legendás asseni aszfaltcsík felé veszi az útját, ahol a magyar versenyző már pénteken délelőtt, a Supersport 10:00-kor kezdődő első szabadedzésén pályára gurul. Bár néhány évvel ezelőtt a holland ring jelentős változtatásokon esett át, aminek köszönhetően lényegesen rövidebb lett, továbbra is egy igen technikás és kihívásokkal teli pályáról beszélünk, amely feküdhet a 34-es rajtszámmal versenyző pilótának. A vonalvezetés mellett tovább nehezítheti a mezőny dolgát az időjárás is, hiszen péntekre kisebb mennyiségű csapadékot mondanak és ugyan szombaton, valamint vasárnap száraz idő várható, a hőmérséklet nemigen emelkedik majd 10-15 fok fölé.
Németh Balázs, aki az ausztráliai kulcscsonttörése után már az Aragon nagydíjon is motorra tudott ülni, most még jobb kondícióban van, így ő maga is arra számít, hogy ezúttal előkelőbb helyen érhet célba. A Complus SMS Racing pilótája a legutóbbi versenyen mindössze négy tizeddel maradt le a pontszerzésről és lett tizenhatodik, azonban ne felejtsük el, hogy a harmincharmadik rajtkockából vágott neki a futamnak, vagyis rengeteg lépett előre. Balázs abban bízik, hogy most hasonló felzárkózásra nem lesz majd szükség, mivel már az időmérőn szeretne jó rajthelyet megcsípni.
A hétvégén természetesen még pályára gurul a H-Moto Team másik versenyzője, Győrfi Alen is, aki a Superstock1000-ben vitézkedik majd, illetve a Supersportban Németh Balázs mellett Talmácsi Gáborért, a European Junior Cup-ban pedig Sebestyén Péterét és Bódis Richárdért szoríthatunk majd. Tóth Imre sajnos az Aragonban elszenvedett kulcscsonttörése miatt kénytelen kihagyni az asseni fordulót, így neki ezúton is mihamarabbi felépülést kívánunk.
Németh Balázs  „Az aragoni futamon mutatott látványos felzárkózásom  mellett annak örültem a legjobban, hogy különösebb probléma nélkül végig tudtam csinálni az egész hétvégét. Hazatérve folytattam a rehabilitációt, és minden korlátozás nélkül tudtam végezni a kondicionáló edzéseimet. Úgy érzem, hogy Assenben teljes értékű versenyzőként szállhatok majd harcba ellenfeleimmel.
Assenről a hideg, az eső, a gumiválasztással kapcsolatos tanácstalanság jut eszembe. Valószínű most is okoz majd gondot az időjárás. A korábbi prognózishoz képest javultak a körülmények. Valószínű száraz, de elég hideg aszfalton fogunk majd versenyezni. Az eső engem egyébként nem zavar. Tavaly technikai problémák miatt csak a 19. helyre kvalifikáltam. Szerelőimmel örültünk a pálya fölé érkező felhőknek, hiszen az eső a porral együtt elmosta az erős és gyengébb motorblokkok közti különbséget is. Az első körben nyolc helyet sikerült javítanom, a hetedik körben már az ötödik helyen motoroztam. Ekkor jött az esős futamok Isten verése: a teljesen váratlanul, előzmények nélkül bekövetkező kicsúszás.
Assen egyébként a nehéz pályák közé tartozik. A lendületet gyakran törik meg éles kanyarok. Ezért elég nehéz megtalálni beállításoknál a jó kompromisszumot. Ehhez a most következő hétvégén is kapunk segítséget a K-teches szakemberektől. Az első pillanattól kezdve keményen fogunk dolgozni. Számomra a célegyenes utáni első szektor kanyargós szakasza jelentett korábban problémát. Ezt elsősorban a motorom szerényebb nyomatéka okozta. Idén is lesz néhány nagyobb teljesítményű nyomatékosabb motor a mezőnyben, de megpróbálom ezt kompenzálni a lendületes szakaszokon.
A Supersport600 mezőnye lesz most is a legnépesebb. Ezúttal Magyarországot csak ketten képviseljük Talmácsi Gáborral. Tóth Iminek sérülése miatt ezt a futamot ki kell hagynia. Gyors felépülést kívánok számára. Remélem érdekes izgalmas verseny lesz, és nem okozunk csalódást azoknak, akik ellátogatnak Assenbe, vagy a képernyő előtt követik végig a futamot. Mindenképp pontszerző helyen szeretnék célba érni.”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*