Minden alkalomra – BMW 220i Active Tourer teszt

SZÖVEG: DÓKA ATTILA, FOTÓ: JUHÁSZ MELINDA

Megújult a BMW praktikus kompakt  egyterűje, az Active Tourer, amely immár 2014 óta próbálja bizonyítani a márka rajongóinak, hogy az elsőkerékhajtás is lehet élvezetes. Az eredmény: 380 ezer eladott példány.

A bajor márka sikerrel vette az akadályt, és minden további gond nélkül betört egy olyan területre, ami számára addig idegen volt. Sőt, még az sem jelentett akadályt, hogy az Active Tourer lett az első BMW, ami szakítva a tradíciókkal elől hajtott. Ma már tudjuk, a BMW ennek ellenére is hű maradt saját magához (és sokat hallott szlogenjéhez), hiszen a kis egyterű meglehetősen agilisan viselkedik, és precízen irányítható. A vezetési élmény tehát egyáltalán nem marad el. Sőt, a tesztautó 192 lóerős turbós benzinese igencsak sportos menetteljesítményekhez segíti az üresen 1480 kilós autót. Ez különösen igaz, ha középkonzolon található kapcsolót, amivel a háromféle vezetési üzemmód közül választhatunk, a „Sport”-ra állítjuk. Ilyenkor a gázreakció sokkal spontánabbá válik, az opcionális, hétfokozatú sebességváltó pedig gyorsabban vált a fokozatok között. Igazi öröm, hogy, ha a váltókart magunk felé billentjük, akkor a fokozatokat manuálisan is kapcsolgathatjuk.

bmw220i_180727_1247_DSC_0617

Persze az Active Tourer távolról sem sportautó. Arra a célra a bajorok számtalan „fenevadat” kínálnak. A márka egyterűje sokkal inkább a mindennapok hőse.  Kompakt felépítésének köszönhetően a belső tér nagy, ami azt jelenti, hogy a hátul ülők is fejedelmien utazhatnak. A csomagtér alaphelyzetben 468 literes, ami az ülések lehajtásával 1510 literesre bővíthető. A legjobb azonban pakolni bele, mivel a csomagokat semmilyen peremen nem kell átemelni.

ezaz_180730_1340_DSC_0711

Az utastérben természetesen a megszokott prémium-érzet fogadja az utasokat: puha burkolatok a műszerfalon, hangulatvilágítás, és minőségi anyagok. Természetesen a jónak ára van, és érdemes úgy számolni, hogy az alapárra akár három millió forint tevődik még rá, hogy tényleg azt a felszereltségi szintet kapjuk, ami igazán megédesíti majd a napjainkat. Ezek után már élvezhetjük a kiválóan működő automata klímaberendezést, az üléseinket is elektromotorok segítségével állíthatjuk, valamint használhatjuk a nagyon szép grafikájú navigációt, ami elég intelligens ahhoz, hogy végre lemondjunk a Google Maps-ról.

bmw220i_180727_1242_DSC_0583

A 192 lóerő, amivel a márka „szerényfiúja” 7,6 alatt gyorsul százra, szerencsére igazán a benzinkúton sem nyújtja be mindezért a számlát. Tapasztalataink alapján, normál vezetési szituációkban képtelenség 9 liter fölé vinni az átlagfogyasztást. A javarészt budapesti forgalomban való bolyongást, 8,5 literrel abszolváltuk, amiben természetesen benne van a klíma konstans üzemeltetése, és a 30 fokos meleg. Az ingázok számára a 7 és fél literes átlag reális lehet. Egy gondolatot persze megér az is, hogy talán érdemesebb egy fokozattal kisebb motort választani, főként, ha ritkábban használjuk az autót autópályán. A 220i-ben lévő erő azonban kétségtelenül megnyugtató és mindenképpen jobban illik a márka által közvetített dinamizmushoz.

Összegzés

Az 220i Active Tourer minden helyzetben ideális útitárs, nagy térkínálattal, praktikus részletekkel, és a márkától elvált presztízsértékkel. Szerencsére, kellően dinamikus is, így az sem fog csalódni, aki pont ezért szereti a bajor márkát.

AmdalaAutó értékelés: [star rating=4.5]

Hossz/szél./mag.: 4354/1800/ 1555 mm
Motor: 1998 cm3, 192 LE/ 5000-6000, 280 Nm/ 1350-4600
Gyorsulás (0-100 km/h): 7,4 s
Végsebesség: 229 km/h
Alapár: 9 483 000 Ft
Tesztautó: BMW Magyarország Kft.