Mikor és hol térhetne vissza a Forma-1?

A világjárvány terjedése mellett egyéb tényezők is befolyásolhatják, hogy melyik lesz az első Forma-1-es futam a 2020-as szezonban (ha lesz egyáltalán szezon). Sajtóinformációk alapján a csapatok értesítést kértek 90 nappal az indulás előtt. Ez alapján kiszámítható, hogy mikorra is várható az újraindulás. Létezik egy olyan vélekedés is, hogy talán 60 nap is elegendő lehet az előkészületekhez, így akár júliusban indulhat a szezon, az erre nagyon nyitott Ausztriában. 

Amber-Osztrak_F1_2019-rajt

Ugyanakkor Carlos Sainz mutatott rá arra a tényre, hogy a pilóták nagyon régen versenyeztek utoljára, s ez a fizikai felkészültségükre is hatással van. Bár mindenki edz otthon, de a nyakat nagyon nehéz olyan leterheltségnek alávetni, mint ami a versenyzés során éri. Így nem mindegy a pilóták számára, hogy melyik versenypályán állnak először rajthoz. A McLaren pilótája szerint Ausztria jó lehet kezdésnek, mert nem a nehezebb pályák egyike. Bár a gyors kanyarokban ott is szenvednek majd, de összeségében az egy jó kezdés lehetne számukra. Azonban, ha Magyarországon augusztus elején vagy Szingapúrban szeptember végén rajtolnának, akkor a spanyol pilóta szerint a mezőny többsége a fizikai összeomlás szélén fejezné be a futamot, mivel az a két futam nagyon megterhelő. „Az emberek el sem tudják képzelni azt, hogy mekkora stressz éri az emberi testet egy-egy nagydíj során. S az egyetlen módja annak, hogy formában maradjunk ahhoz, hogy Forma-1-es autót tudjunk vezetni az az, ha Forma-1-es autókat vezetünk.” – tette hozzá.

Amber-Olasz_F1_2019-Tifosi

 

A Haas csapatfőnöke, Günther Steiner szerint nem kellene és szerinte nem is fogják teljesen lefújni a 2020-as versenyszezont. Véleménye szerint 8-12 futamot lehetne megrendezni talán augusztusi kezdéssel, miközben az olasz Forma-1-es futam rendezője arra hívja fel a figyelmet, hogy még a szeptemberi olasz futam sorsa is kétséges. Vigyázni kellene a visszatéréssel, nehogy úgy járjon bármelyik pálya, mint Ausztrália, amely nagyon sok pénzt bukott és nagy presztízsveszteség érte a verseny lefújása kapcsán. Májusban jöhet ki az új Forma-1-es versenynaptár, amelyben az első két helyszín Ausztria és Nagy-Britannia lehetne két-két futammal zárt ajtók mögött. A két futam között egy-egy helyszínen egy hét maradna ki, így Ausztriában július 5.-én és 12-én rendezhetnének futamokat.

Ezek az úgynevezett kétnaposra csökkentett „szellemversenyek” zárt kapuk mögött folynának és koronavírus tesztelés előzné meg őket. A minimális létszámmal, charter vagy privát repülőgépeken utazó, csapatok tagjainak kötelező lenne a távolságtartás és a maszkhasználat. A kötelező gyárleállások május végével véget érnek, onnan kezdve lehetne elkezdeni dolgozni.

Korábban napvilágot látott olyan hír is, mely szerint a Liberty Media már elismeri, hogy az sem elképzelhetetlen, hogy idén egyetlen verseny sem lesz megtartva. A csapatok ellehetetlenülése elkerüléséért a Liberty állítólag már előleget nyújtott néhány Forma-1-es csapatnak. Lássuk be csapatok nélkül nem indulhatna el rendesen az élet a Forma-1-ben. A Libertynek szüksége van a jelenlegi tíz csapatra, amelyik rajthoz állhat majd akár idén, akár a következő szezonban, 2021-ben.

 

A Liberty a mai napon kiadott sajtóközleménye szerint a – Red Bull óhajával egyetértésben – júliusi kezdésben gondolkozik. Júliusban, augusztusban és szeptember elején Európában versenyeznének, majd Eurázsiába, Ázsiába és Amerikába költöztetnék a cirkuszt. A szezon decemberben Bahreinben folytatódna, s Abu Dzabiban érne véget. 15-18 futamban reménykednek, s elmondásuk szerint hamarosan kijön a végleges versenynaptár.

 

Forrás: facebook.com/amberprkft/