Kurucz tolószékkel és két mankóval „szökött ki” a Hungaroringre

Újabb eredményes versenyhétvégén van túl a Tomracing Motorsport Team. A Hungaroringen rendezték meg a 2013-as Gyorsasági Országos Bajnokság második fordulóját, ahol a csapat versenyzőinek bőven kijutott a jóból és a rosszból egyaránt. A Superstock 600-ban rajthoz álló Gyutai Adrián szombaton kétszer is dobogóra állhatott – nemzetközi és magyar értékelés –, vasárnap megnyert két szabadedzést, valamint az időmérőn megszerezte új kategóriájában önmaga és a csapat idei első pole pozícióját, ugyanakkor a versenyen hatalmasat bukott. Csapattársai közül Csutak Péter élete legjobbját érte el, akárcsak Biel Richárd, míg a szintén eleső Dér Zoltán éppen, hogy lemaradt kategóriája dobogójáról. Az viszont mindenképpen a hétvége pozitívuma, hogy a vasárnapi futamok előtt megjelent a Tomracing Motorsport Team bokszában a nemrég combcsonttörést szenvedett és azóta megoperált Kurucz Ferenc, aki egy tolószékkel és két mankóval „szökött ki” a Hungaroringre.

Tolószékben, aki nem bír magával, a Tomracing Motorsport Team bokszában a nemrég combcsonttörést szenvedett és azóta megoperált Kurucz Ferenc, aki egy tolószékkel és két mankóval „szökött ki” a Hungaroringre.

Tolószékben, aki nem bír magával, a Tomracing Motorsport Team bokszában a nemrég combcsonttörést szenvedett és azóta megoperált Kurucz Ferenc, aki egy tolószékkel és két mankóval „szökött ki” a Hungaroringre.

Csutak Péter (Szlovák Pohar Cup: 10. hely): „Végre versenyeztem! Hosszú ideje vártam erre a pillanatra, és most nagyon boldog vagyok. A hétvége alatt közel 5 másodpercet gyorsultam, az eddigi legjobb hungaroringi időeredményemet sikerült megjavítanom, ráadásul a technikámon is sokat tudtam csiszolni. A verseny rajtja nagyon jól sikerült, az első két körben tudtam tapadni a többiekre, és ez nekem már nagyon nagy fejlődésnek számít. A futam feléig harcban voltam a nyolcadik helyért, de sajnos elfáradtam, és ez idő alatt a többiek annyira megléptek, hogy mire újra helyreálltam, már csak megközelíteni tudtam a közvetlen előttem lévő motorost. Tudom, amennyiben a jövőben előrébb szeretnék végezni, sokkal több időt kell a motoron töltenem.”

Dér Zoltán (Szombat – nemzetközi értékelés: 5. hely, magyar bajnoki értékelés: 5. hely, Vasárnap – nemzetközi értékelés: 5. hely, magyar bajnoki értékelés: 4. hely): „Ahhoz képest, hogy a vasárnapi időmérő edzésen buktam, nagyon elégedett vagyok a teljesítményemmel. Szombaton alaposan elrontottam a rajtomat, ráadásul az első kanyarban további helyeket veszítettem, így az egész versenyem arról szólt, hogy visszaküzdjem magam. Vasárnap viszont a bukásom miatt végig a biztonságra törekedtem, ami miatt kicsit óvatosabban kezdtem, de a végére sikerült egy olyan eredményt elérnem ezzel a negyedik hellyel, amire a jövőben bátran építhetek.”

Biel Richárd (Szombat – nemzetközi értékelés: 7. hely, Vasárnap – nemzetközi értékelés: 6. hely): „Ugyan számomra már a csapatvezetés számít elsődlegesnek, a Hungaroring varázsa végül engem is motorra csábított. Fél évet hagytam ki, de ez szerencsére nem látszódott meg a teljesítményemen, és az edzések, valamint a két futam elég volt ahhoz, hogy életem leggyorsabb körét megfussam vasárnap. Ám ettől függetlenül idén már nem indulok több versenyen. Zoli szombaton bemotorozta magát, majd vasárnap gyorsulni is tudott, ám az időmérőn történt bukása megfogta egy kicsit. A versenyen már biztonsági motorozást mutatott be, de így is sikerült a rendkívül jónak mondható negyedik helyen végeznie. Péter önmagához képest ragyogóan motorozott, mind az időeredményei, mind pedig a versenyen mutatott teljesítménye alapján. Látszódott a rajtjánál a kunmadarasi verseny jótékony hatása, és ha képes lesz maximálisan végigkoncentrálni a teljes versenytávot, akkor a helyezésében is előre fog lépni. A csapat tagjain érezni lehetett, hogy nagyon pozitív erőket szabadított fel bennük Kurucz Ferenc megjelenése a pályán. A hétvége egyetlen negatívuma számomra, hogy a Superstock 600-ban pole pozíciót szerző Gyutai Adrián bukását szinte testközelből, mögötte haladva néztem végig.”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*