bmw_x3_180403_1147_bmwx3_180403_1147_DSC_3158

Kifinomult hangzás – BMW X3 xDrive20d teszt

SZÖVEG: DÓKA ATTILA, FOTÓ: JUHÁSZ MELINDA

Ha az ember az X3-ra néz, akkor még mindig képes benne meglátni a terepjárót, és ez talán jól is van így. A kicsinyített X5-ös méretét tekintve viszont már elég nagy autó ahhoz, hogy egy családnak is ideális választás legyen, de persze az is megtalálja a számítását, aki csak nagyon kellemes utazótársat szeretne sok-sok kilométer megtételére.

Ráadásul ha az ember szereti a zenét, és nem volt rest megfizetni a Harman/Kardon hangsugárzórendszer felárát, akkor onnantól kezdve az utazás egy permanens zenei élménnyé válhat. Sőt az sem kizárt, hogy a parádésan szóló hifinek híre megy, és a szomszéd gyerekek bérleti díjat fognak fizetni, hogy meghallgathassák kedvenc zenéiket a finom bőrülésekben. Ez utóbbiak viszont már a Luxury Line kivitel érdemei. Csakúgy, mint az apró díszítő elemek, amelyek segítenek megteremteni az emelkedett atmoszférát kívül-belül. Ehhez pedig a BMW nagyon ért. Személyes kedvencem a tengernyi extrák közül az ablakemelő és egyéb kapcsolók fémes hatása, amit a BMW úgy hív, hogy „galvanizált díszítés”. De természetesen mindig az összhatás a lényeg, az pedig általában a Luxuy Line modellek esetében mindig nagyon meggyőző. A Harman/Kardon-féle hangrendszer csak hab a tortán, de tény, hogy még egy típusban sem hallottuk szebben szólni az amerikai cég termékét. E tekintetben az X3 úgy látszik titkos zenei-favorit.

bmw_x3_180403_1206_bmwx3_180403_1206_DSC_3252

Nem csak a hifi

Persze nem csak a dallamok szerelmeseinek jó autó az X3, hiszen nem is nagyon enged meg magának gyengeséget. Az útfekvése stabil, a kormányzás precíz, és a méretéhez képest kifejezetten könnyedén vezethető. A városban viszont már megérezzük az autó valódi dimenzióit: főként a parkolásnál kell odafigyelni az 1,9 méter széles és 4,7 méter hosszú autóra. Nyilván, inkább a hosszabb utakon érzi magát elemében az X3, ami jókora szabad magasságának köszönhetően akár még egy kis földutat is bevállalhat olykor. A 400 Nm nyomatékú dízelmotor sem rontja el a hangulatot, hiszen eleve alig lehet hallani működési zajait az utastérből. Bevallom, az akusztikai tervezésnek köszönhetően csak nyitott ajtónál hasított igazából belém a felismerés, hogy itt bizony egy dízelmotor végzi a dolgát. Úgy tűnik egyelőre a BMW nem mondott le erről a technikáról, amelynek már 190 lóerős változata is bőségesen elég az 1840 kilós autó mozgatásához. Sőt a százig tartó sprinthez elég neki 8 másodperc. Ehhez képest a 8 liter körüli átlagfogyasztás jónak mondható.

bmw_x3_180403_1201_bmwx3_180403_1201_DSC_3224

Az extrák

Amikor a német prémiumautókról beszélünk, gyakran szóba jön, hogy az alapmodell a legtöbb esetben egy teljesen más autó, mint az extrákkal felvértezett társai. Ez persze a X3-nál is igaz, amelynek 14 milliós alapára az „extrásítás” után simán elérheti a 20 milliót. A márka annyi segítséget azért nyújt, mielőtt elvesznénk a töménytelen kiegészítő megrendelésében, hogy már a vásárlás elején dönthetünk, melyik felszereltségi szinttel indítunk. Természetesen minél magasabb ennek a felára, annál több extrát tartalmaz, és annyival kevesebb fejtörést okoz a számunkra a választás. A legdrágábbak a Luxury Line és az M Sport modellvariánsok, amelyek közül az egyik értelemszerűen a luxust, a másik a sportosságot hivatott kihangsúlyozni. Tesztautónk egy Luxury Line – változatú X3-as volt, amely decens külsejével olyanok számára lehet érdekes, akik nagyon nagyra becsülik a belső tartalmat, a nyugalmat, és a hatalmas belső teret. A terepjárós szabad magasság pedig még gondtalanabbá tehet bennünket.

bmw_x3_180403_1147_bmwx3_180403_1147_DSC_3154

 AmdalaAutó értékelés:

 

Hossz/szél./mag.: 4708/1891/ 1676 mm
Motor: 1998 cm3, 190 LE/ 4000, 400 Nm/ 1750-2500
Gyorsulás (0-100 km/h): 8,0 s
Végsebesség: 213 km/h
Alapár: 14 350 000 Ft
Tesztautó: BMW Magyarország Kft.

Comments are closed.