Kétszeres Fordulat

10404524_832050256867665_3874911370809718723_nEgy héttel az Eger Rallye előtt rendezték meg az év első rali versenyét, az orfűi A123 Teszt Rallye-t, ahol az MR Racing SE három párosa is rajthoz állt. Az Osváth – Farnadi, a Kovács – Istovics és a Borbás – Holecz kettősök célja egyaránt a kilométergyűjtés volt a hétvégi rallye sprinten.

Osváth Péter tavaly, a Mikulás Rallye-n ült utoljára versenyautóban. A három hónapos kihagyás ellenére a balatonfüredi pilóta a Licences kategóriában az abszolút hatodik helyen végzett, úgy, hogy az N csoportos Mitsubishik között a második leggyorsabb volt.

„Azért indultunk el az orfűi Teszt Rallye-n, hogy a téli szünet után megmozgassuk magunkat és természetesen a Mitsubishit is. Elég sokat foglalkoztunk az autóval, több beállítást is kipróbáltunk. A téli felkészítés után, hiába van jól összerakva az autó mindig van egy-két  apróság, amit meg kell igazítani, úgyhogy ezeket elvégeztük. Gumikat próbáltunk, állítottunk a gátlón, hajtás programot cseréltünk. Az ember persze mindig megnézi az időeredményeket, mert fontos, hogy tudd, mennyit javultál két kör között és nyilván a többiek teljesítménye is mérvadó. A hét elején még egyszer átnézzük a Lancert, majd lesz egy programozás és úgy megyünk el az Eger Rallye-ra.”

Az idei esztendőben egy Ford Fiesta R5-sel láthatjuk majd versenyezni Kovács Antalt. A kaposvári pilóta tavaly aszfalton és murván is tesztelt R5-ös autóval és ezután döntött úgy, hogy egy ilyen új fejlesztésű, ízig – vérig versenyautóval vág neki a 2015-ös szezonnak.

„Őszintén szólva nem terveztem az orrfűi versenyt. Az egy nappal korábbi, zobák pusztai teszten szerettem volna menni a Fiestával, de csak csütörtökön este értünk vele haza. Kevés volt az egy nap, hogy versenykész állapotba hozzuk, ezért döntöttem úgy, hogy elrajtolunk vasárnap és éles körülmények között próbálgatjuk az autót. Teszteltünk négy eltérő keménységű abroncsot és kipróbáltunk különböző beállításokat. Természetesen még nem mentünk annyira gyorsan, mint ahogy lehetett volna. Összességében elégedett vagyok. Markó Tibi mindig jól versenyt rendez, de a sprinteknek meg van az a hátránya, hogy jóval többet várunk a szervizben, mint amennyit a pályán töltünk.”

Akár csak csapattársa, úgy Borbás Szabolcs is több év Mitsubishizés után döntött úgy, hogy technikát vált az idei évadra.

„Az új autó, egy Ford Fiesta R2-es. Az elmúlt két hét alatt körülbelül 120 km-t mentem már vele. Kezdem belakni az autót, de még sok olyan apró hibát vétek, ami a Mitsubishizésből maradt és amiket le kell, hogy hagyjak. Az autó szerintem szenzációs, nem jobb, nem rosszabb, mint a Mitsubishi, csak teljesen más. Nem ver hátba az ülés, amikor egy lassítóból kigyorsítok, de tényleg szuper kis gép az R2-es Ford. Kicsit furcsán hangzik, de néha az az érzésem, hogy lassabban történnek benne a dolgok, ezért több mindenre oda tudok figyelni, mint a Mitsubishiben. Olyanokra gondolok, mint a helyezkedés, a pontos ívek megválasztása és ezeket természetesen szeretném majd kamatoztatni a gyorsasági szakaszokon. „