Jóravaló feleség-BMW 216d Active Tourer

Három nap alatt kétezer kilométer pörgött le a barna, Luxury-kivitelű, BMW 216d Active Tourer digitális kilométer számlálóján. Megjártunk három országot, szűk utakat, négysávos autópályát, utunk végén pedig boldogan vontam le a tanulságot: mindketten hosszú távú kapcsolatban gondolkodunk.

SZÖVEG: DÓKA ATTILA

FOTÓ: JUHÁSZ MELINDA

A 2-es Active Tourer nem feltétlenül a vásárlók érzelmeit veszi célba, és egészen újfajta – a márkától talán szokatlan – stílusjegyeket fedezünk fel benne, mint például a szerénységet. Persze, emlékeimben még eleven él egy E36-os kombi, amely a benzines 1.6-ossal szerelve meglehetősen óvatos duhaj volt. De még abban a zöld színű, fekete műanyag lökhárítós 3-asban is volt egy nagy adag önbizalom és kivagyiság. A 216d Active Tourer nem akar két vállra fektetni senkit. Egyterű, első kerék-hajtású, praktikus autó. De akkor hol van benne elrejtve a BMW?

A minőségben mindenképpen. Természetesen nem lehet elvonatkoztatni a ténytől, hogy autónk a Luxury Line csomaggal volt felszerelve, amitől a belső tér egy kellemes, erdőszéli luxusnyaraló élményét hozta el nekünk. Csodáltuk az ajtókárpitot díszítő, igazi fabetéteket, amelyek alján narancsos fény sejlett fel, ha esteledett. Megemeltük kalapunkat a csodálatos navigáció előtt, ami tökéletesen tisztában volt a minket körülvevő forgalommal, és melynek javaslatai órákat spóroltak meg nekünk a menetidőből. A műszerfalból kiemelkedő kis paneltól, amire fontos információkat vetít a rendszer, pedig egyenesen elájultunk. A BMW mellesleg Head-Up Displaynek hívja ezt a megoldást, amely lehetővé teszi, hogy soha ne kelljen levennünk az útról a tekintetünket. Az autóra azonban a felsorolt extrákon kívül is jellemző a rendkívül magas minőségérzet.

Teljesen logikus lépés, hogy a BMW egy ilyen jellegű autóval vezeti fel az első kerék-hajtást. Igaz, a 2-es Active Tourerhez is rendelhető M-csomag, de sportautó ebből soha nem lesz. Nem, mintha ezt bárki is akarná: a praktikum és a hely fontosabb. Ettől függetlenül, az egyterűek között valószínűleg még így is az egyik legfickósabb ez a 2-es, hiszen nagyobb tempónál is szépen fekszi az utat, és a karosszéria dőlése is elég csekély. Egyedül az alulkormányozottságra való hajlam volt egy picit erősebb, illetve az első gumik kissé hamar vesztették el a tapadást, szűkebb kanyarokban.

A 216d típusnév valójában egy 1.5-ös, háromhengeres turbódízelmotort takar. Nyugalom: a BMW olyan parádésan oldotta meg a pici erőforrás kiegyensúlyozását, hogy semmit nem lehet észlelni a – jellegéből adódóan – egyenetlenebb járásból. Az utastérbe beszűrődő motorhangot pedig addig farigcsálták, míg sikerült elérni, hogy a jellegzetes kerepelés csak erős gázadáskor jelentkezik. Akkor is inkább csak színezi a hanghatást. A mindennapi használat során inkább négyhengeresnek érezzük az erőforrást, sőt nagyszerű hangszigetelése miatt dízel mivoltát is feledni tudjuk.

Az pedig hab a tortán, hogy a relatív pici motor – köszönhetően a 270 Nm nyomatéknak – milyen tisztességesen mozgatja a másfél tonnás autót.

Mindig jó vele. Melegséget áraszt és tulajdonképpen lesi a gondolataid. Nagyon igényes, és vele te is az leszel. Ha együtt vagytok, megszűnik a külvilág, eltűnnek a rossz gondolatok, és elpárolog az agresszió. Hű társként kísér el mindenhova, és okossága, figyelmessége még jó pár évig lenyűgöz. A külseje nem hivalkodó, inkább visszafogott. Nem fognak vele pimaszkodni. Szóval, ha hosszú távra szeretnél egy elit-társat, akkor ne keresd tovább.

Hossz/szél./mag.: 4342/1800/ 1586 mm

Motor: 1496 cm3, 116 LE/ 4000, 270 Nm/ 1750

Gyorsulás (0-100 km/h): 10,6 s

Ár: 13 060 000 Ft (Alapár: 8 364 000 Ft)

Tesztautó: BMW Magyarország Kft.