Hamilton úton a világbajnoki cím felé

Lewis Hamilton az orosz futam után Japánban is elsőként ért célba vasárnap, így gyakorlatilag bebiztosította magának ötödik világbajnoki címét négy futammal a szezon vége előtt. A Mercedes öröme még nagyobb, hiszen Valtteri Bottas futott célba másodikként. A bronzérmes helyre Max Verstappen állhatott fel. Sebastian Vettel vezetői hibát vétett, s végül a hatodik helyezett lett.

Amber-Japan_F1-rajt

„Nagyszerűen éreztem magam odakint. Ez a pálya hihetetlen. Fantasztikus érzés ezzel a tapadással vezetni itt. Próbáltam kihívást állítani magam elé. A határon autóztam végig. Ez a versenynaptár legjobb pályája. Monaco és Szingapúr is remek, de jobb lett volna, ha nem rontják el azokat a sok bukótérrel. Így kellene az összes pályának kinéznie.” – szögezte le rettentően elégedetten Hamilton.

Az időjárás ismét kegyes volt a Forma-1-es mezőnyhöz és a jubiláló, 30. Japán Nagydíj szikrázó napsütésben vette kezdetét. Ekkor már távol voltak a hétvégén folyamatosan ijesztgető és az időmérő edzésbe bele is szóló esőfelhők.

Miközben a két Mercedes-pilóta eseménytelen futamot futott, a harmadik helyezett red bullosnak mindkét Ferrarival meggyűlt a baja. S bár később Bottasra nagy nyomást tudott helyezni, végül maradt harmadik, s a negyedik helyen csapattársa, Daniel Ricciardo követi. Az ausztrálnak rémálomszerűen alakult az időmérő edzése, s csak a 15. helyről tudott elrajtolni. Nem véletlenül lett ő a Nap Versenyzője, hiszen hatalmas munkával ledolgozta hátrányát és épphogy lemaradt a dobogóról.

 Amber-Japan_F1-biztonsagi auto

Sebastian Vettelnek már tegnap sem volt túl jó napja, hiszen csak a középmezőnybe kvalifikálta magát az időmérő edzésen, köszönhetően csapat rossz gumiválasztásának. A német rajtja a nyolcadik helyről viszont kitűnően sikerült és nagyszerűen verekedte fel magát egyre feljebb a mezőnyben. Verstappen megelőzése viszont kifogott rajta. Összeértek a Spoon kanyarban és ezután a ferraris versenyző a mezőny végére esett vissza.

Kimi Raikkönen szép csöndesen körözött, a finnek jobban sikerült az időmérő edzése csapattársánál, előkelőbb helyről, a második sorból vághatott neki az 53 körös futamnak. Egyetlen kellemetlen momentum zavart bele a versenyébe, az pedig a Verstappennel való koccanása volt. A holland szélesen vett be egy kanyart és visszatérve a pályára, nekiütközött a finn autójának. Ekkor Vettel könnyedén meg tudta előzni Raikkönent és közelebb került az élen állókhoz. A Red Bull fiatalja később öt másodperces büntetést kapott ezért a manőverért.

 Amber-Japan_F1-dobogo

Vettel felzárkózását nehezítette a biztonsági autó kiküldése a pályára, amire azért volt szükség, mivel Kevin Magnussen a pályát elhagyva törmeléket hagyott a betonon és kidurrant kerékkel visszabicegett a bokszba. A dán pilóta később mégis kénytelen volt kiállni a versenyből, mivel autója padlója megsérült a leszakadt gumidaraboktól. A sauberes Charles Leclerc-kel akadt korábban össze, aki szintén nem úszta meg sérülés nélkül, de legalább folytatni tudta a versenyt.

A futam újraindítása után a két Mercedes-pilóta elszakadt a többiektől. S mikor Vettel elérkezettnek látta az időt Verstappen kielőzésére, akcióba lépett. Összeakadtak és Vettel húzta a rövidebbet. Bár meggondolatlannak tűnhetett Vettel előzési kísérlete, a német nem tehetett mást, hiszen mindent meg kellett tennie azért, hogy a lehető legjobb helyen fusson végül célba, ha még életbe akarta tartani világbajnoki reményeit. A versenybírák versenybalesetnek nyilvánították az esetet, s nem büntették újra a hollandot.

Ezután hatalmas erőfeszítéseket tett a 31 éves német, hogy ledolgozza a hátrányát. S bár egy újabb biztonsági autó kellett volna ahhoz, hogy közelebb tudjon kerülni Raikkönenhez, az végül nem történt meg. Csak virtuális biztonsági autós fázis következett, mikor Charles Leclerc a Degner kanyarnál letért a pályáról autója műszaki meghibásodása miatt.

Vettel mögött Perez, Grosjean, Ocon és Sainz ért célba az első tízben. A Honda hazai pályán pontok nélkül maradt. A legjobb hondás Pierre Gasly csak a 11. lett Ericsson és Hartley előtt.

A Forma-1-es mezőny tagjai ezután a tengerentúlra utaznak egy viszonylag új helyszínre, a két hét múlva (2018. október 21.) megrendezésre kerülő USA Nagydíjra. Az első austini futamot 2012-ben Lewis Hamilton nyerte meg és utána még négyszer sikerült neki ez a bravúr (2014, 2015, 2016 és 2017). Ezek után nem kérdés ki a hétvége favoritja. Texasban egy jó eredményt követően ünnepelheti ötödik egyéni vb címét a brit pilóta.

2018-as Japán Forma-1-es Nagydíj eredménye

  1. Lewis Hamilton Mercedes 1:27:17.062
  2. Valtteri Bottas Mercedes + 12.919
  3. Max Verstappen Red Bull + 14.295
  4. Daniel Ricciardo Red Bull + 19.495
  5. Kimi Raikkönen Ferrari + 50.998
  6. Sebastian Vettel Ferrari                                               + 1:09.873
  7. Sergio Perez Force India + 1:19.379
  8. Romain Grosjean Haas                                      + 1:27.198
  9. Esteban Ocon Force India                           + 1:28.055
  10. Carlos Sainz Renault                                 + 1 kör
  11. Pierre Gasly Toro Rosso                           + 1 kör
  12. Marcus Ericsson Sauber + 1 kör
  13. Brendon Hartley Toro Rosso + 1 kör
  14. Fernando Alonso McLaren + 1 kör
  15. Stoffel Vandoorne McLaren + 1 kör
  16. Szergej Szirotkin Williams + 1 kör
  17. Lance Stroll Williams + 1 kör
  18. Charles Leclerc Sauber Nem ért célba
  19. Nico Hülkenberg Renault Nem ért célba
  20. Kevin Magnussen Haas Nem ért célba

A világbajnokság állása a Japán Nagydíj után

Pilóták:

  1. Lewis Hamilton 331 pont
  2. Sebastian Vettel 264 pont
  3. Valtteri Bottas 207 pont
  4. Kimi Raikkönen 196 pont
  5. Max Verstappen 173 pont
  6. Daniel Ricciardo 146 pont
  7. Sergio Perez 53 pont
  8. Kevin Magnussen 53 pont
  9. Nico Hülkenberg   53 pont
  10. Fernando Alonso   50 pont

Konstruktőrök:

 

  1. Mercedes 538 pont
  2. Ferrari 460 pont
  3. Red Bull 319 pont
  4. Renault 92 pont
  5. Haas 84 pont
  6. McLaren 58 pont
  7. Force India   43 pont
  8. Toro Rosso 30 pont
  9. Sauber 27 pont
  10. Williams 7 pont

 

Forrás: facebook.com/amberprkft/

 

Comments are closed.