Hamilton negyedszerre győzött a Hungaroringen

A rajtelsőség ellenére nem számított igazán senki Mercedes sikerre a Magyar Nagydíjon. Ehhez képest Hamilton végig kezében tartotta a futamot, és a kánikula ellenére győzött Magyarországon.

A pilóták közül mindenki tudja, hogy a Hungaroringen nagyon nehéz előzni. Leginkább ennek a ténynek köszönhető, hogy a start a szokottnál kicsit agresszívabb manővereket hozott. Ennek legnagyobb vesztese Nico Rosberg lett, aki Massával ütközött. A német pilóta folytatta a versenyt, de visszaesett. Hamilton azzal, hogy megvédte első helyét, a munka legnagyobb részét letudta, bár ekkor még senki nem tett volna fel egy komolyabb összeget arra, hogy az ifjú brit diktálja a tempót a futam végéig az 50 fokos aszfalton.

A Lotus francia pilótája, Romain Grosjean tempója már az elején nagyon jó volt, hiszen pár kör után már egy másodperen belül volt Vettelhez képest. Az első 8 sorrendje a harmadik körben:  Hamilton, Vettel, Grosjean, Alonso, Massa, Räikkönen, Webber, Button.

könen, a Lotus csapat finn versenyzője a rajtrácson a Forma-1-es Magyar Nagydíj rajtja előtt a mogyoródi Hungaroringen 2013. július 28-án. foto foldi imre

Kimi Räikkönen, a Lotus csapat finn versenyzője a rajtrácson a Forma-1-es Magyar Nagydíj rajtja előtt a mogyoródi Hungaroringen 2013. július 28-án. MTI-fotó Földi Imre

Grosjean csapattársa, Räikkönen eközben Massa mögött ragadt be egy kicsit. A brazil pilótát első szárny-sérülése is lassította.

Az első kerékcserék után Vettel Button mögé ragadt be, így Grosjean ismét közel ért hozzá. A német tudta, gyorsan túl kell jutnia a McLarenen, mert sok időt veszít. Erre azonban a 24. körig kellett várnia, amikoris egy szép manőverrel előzte az angolt, a 4-es kanyarban. Ezután Grosjean-on volt a sor, akinek szintén Buttont kellett legyűrnie. A francia előzése nem volt tiszta, kicsit összeértek, de az autók nem sérültek.

Räikkönen a 27. körben már az ötödik volt, és lassan nyilvánvalóvá vált az is, hogy a finn ismét eggyel kevesebbszer fog kereket cserélni.  Ekkor már jól ment mindkét Lotus: Grosjean gyönyörűen előzte Massát, de sajnos kiderült, közben elhagyta a pályát mind a négy kerékkel, és ezért áthajtásos büntetést fog kapni.

Lewis Hamilton, a Mercedes csapat brit versenyzője a célban a Forma-1-es Magyar Nagydíjon a mogyoródi Hungaroringen 2013. július 28-án. foto kovacs tamas

Räikkönen végül a 43. körben cserélt másodszorra és utoljára: ekkor még 27 kör volt hátra.  Grosjean büntetését követően elvesztette dobogós esélyeit. Hamilton győzelméhez pedig ekkor már nem férhetett kétség: az angol stabil köridőket futott, a kerékcserék jók voltak, és egyáltalán nem mutatkozott a Mercedesre eddig jellemző, erős gumikopás.

Ellenben a második helyért még kilátásban volt egy komolyabb összecsapás. Vettel utolsó kerékcseréje után ugyanis Räikkönen mögé ért vissza, akinek gumijai már jóval kopottabbak voltak. A német ennek megfelelően hamar utolérte őt, de hiába volt agresszív, Räikkönen megtartotta pozicíóját. A győztes, Hamilton mellett ezért a finn örülhetett a legjobban, hiszen mindkét fő riválisán, Alonsón és Vettelen is hozott pár pontot.

A Magyar Nagydíj után továbbra is izgalmas maradt a világbajnokság: kiderült, a Mercedes immár a Saharai sivatagban sem koptatná el a gumit, Grosjean gyors a Hungaroringen, Räikkönen fő fegyvere pedig az eggyel kevesebb kiállás.

Mercedes-Red-Bull csata várható az év hátralévő részében?

 

1 L. Hamilton Mercedes
2 K. Räikkönen Lotus
3 S. Vettel Red Bull
4 M. Webber Red Bull
5 F. Alonso Ferrari
6 R. Grosjean Lotus
7 J. Button McLaren
8 F. Massa Ferrari
9 S. Perez McLaren
10 P. Maldonado Williams
11 N. Hülkenberg Sauber
12 J. Vergne Toro Rosso
13 D. Ricciardo Toro Rosso
14 G. van der Garde Caterham
15 C. Pic Caterham
16 J. Bianchi Marussia
17 M. Chilton Marussia
18 P. di Resta Force India

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*