„Hagyomány és innováció” a II. Országos Szőlész-Borász Konferencián

Spread the love

Légli Ottó, a HNT elnöke  Fotó: Juhász Melinda

Légli Ottó, a HNT elnöke
Fotó: Juhász Melinda

A tavalyi Országos Szőlész-Borász Konferencia sikerére alapozva a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT), a Magyar Bor Akadémia, valamint a Junibor ismételten megszervezte az ágazat szakmai tudásmegosztó fórumát. A Konferencia a hagyomány és innováció témakörét járta körül. A szakmai konferencia egyben tiszteletadás is volt a Szent István Egyetem 75 évvel ezelőtt alapított Szőlészeti Tanszéke, illetve Borászati Tanszéke által végzett tudományos és oktatási tevékenysége előtt.

Légli Ottó, a HNT elnöke köszöntőjében kiemelte, az esemény elsődleges célja a közös szakmai munka, a szakmai közbeszéd kialakítása. A Konferencia mottójaként megfogalmazott „Hagyomány és innováció” látszólag ellentmondásosnak tűnhet, ám a hagyomány nem azonos a megszokással. Innováció nélkül pedig lemaradunk a nemzetközi versenyben.

Ifj. Gál Tibor, a Junibor elnöke a generációváltás szükségességére hívta fel a figyelmet. Mint elmondta, a hagyományos vonalat a szülők képviselik, akik a borászatok alapítói.

„A Konferencia gyakorlat-orientált szőlészeti és borászati ismeretek fóruma, a tudományos kutatások által alátámasztott, tényszerűen igazolt eljárások megosztásának és megvitatásának céljával megtartott rendezvény” – foglalta össze a rendezvényt Zilai Zoltán, a Magyar Bor Akadémia elnöke. Ezek ismerete nélkül sem a szőlőtermesztő, sem a bortermelő nem folytathat versenyképes, hatékony és jövedelmező gazdasági tevékenységet.

A szakma által elismert előadók vezetésével a résztvevők olyan kérdésköröket vitattak meg, mint például a szőlőtermesztés digitalizációja, vagy a környezetbarát szőlőtermesztési módszerek. A borászati témákban a fogyasztói igényekhez igazodó termékek előállítására koncentráltak, így például az alacsony kéntartalmú borok és a rozék mellett a ma oly divatos szénsavas borokra.

A konferencia főtámogatója, a Takarék Csoport, a borászati beruházások gazdasági kérdéseit mutatta be. A tavalyi évben megkezdett közös munka sikerét jelzi, hogy az idei évben innovatív termékeket és szolgáltatásokat forgalmazó vállalkozások támogatták a rendezvényt: az EuroChem Agro Hungary Kft., a Kwizda Agro Hungary Kft., a Magyar Mezőgazdaság Kiadó, a Pannónia Vitnyéd Üzletház és a Szigetközi Friss Víz.

A Konferencia zárásaként a résztvevőknek lehetősége nyílt 2018-as évjáratú rozéborokat értékelni.

 

Comments are closed.