bmwm240_170723_1401_autos_170723_1401_DSC_6282

Glamour M – BMW M240i M Performance teszt

Spread the love

SZÖVEG: DÓKA ATTILA, FOTÓ: JUHÁSZ MELINDA

Az M240i nagyon gyors autó, ami kiderült vele készült legutóbbi tesztünkből is. Visszafogottsága azonban az M Performance kivételben immár a múlté. Az élénk kék színben pompázó, kevlárral és sportos kiegészítőkkel felértékelt autót mindig élénk figyelem kíséri, bárhol is jár.

Irigy nézések, elismerő pillantások, kíváncsi szemek. Ezt az autót látva már tényleg nehéz megmondani, miért is válassza bárki az M2-őt. Első ránézésre a fő különbség talán, hogy az M240i M Performance sokkal kecsesebb, mint az edzőteremből éppen kiszabadult M2. Nincsenek rajta versenyautós túlzások, irreálisan széles kerékjáratok. Ha nem tudnák, milyen teljesítményre képes, még legyinthetnénk is rá, hogy nem is igazi sportautó ez. Pedig nagyon is az. A világ egyik legjobb sportlimuzinja.

bmwm240_170723_1256_autos_170723_1256_DSC_6269

Ki se akarsz szállni

Egy ideig az ember alig akar beszállni. Csak nézi a keret nélküli ajtókat, melyek szinte beborítják az autó oldalát, a hosszú motorháztetőt, és a rövid kis fenekét, rajta a kevlárszárnnyal. Gyönyörű arányok és a kerékjáratot szinte teljesen kitöltő kerekek. Aki picit is fogékony a szépre, azonnal rezonál rá. Nők, férfiak egyaránt. Azért érdekes ez, mert korábbi tapasztalataink alapján a „sima” M240i nem érte el messze ezt a hatást. A finom és sportos kiegészítőkkel felvértezve az M240 immáron abszolút gyerekkori álom kategória lett. A belső térben is komoly változást jelent az M Performance kivitel: fordított bőr, és kevlár burkolatok mindenütt. Sőt, sportkormány, ami egy pici kijelzőn keresztül képes mutatni nekünk a köridőt, olajhőmérsékletet, és még egyéb versenysporthoz köthető információt. Persze aligha fogják ezt sokan igénybe venni, mert a legtöbb vásárló inkább az utcán fogja bevetni a 340 lóerős szépséget.

bmwm240_170723_1405_autos_170723_1405_DSC_6311

Viszket az ember lába

Bizony nehéz nem odalépni. A hat henger folyamatosan muzsikál, sport-módban pedig a kipufogó már egész komoly hanghatásokkal árnyalja ezt. A szeleppel rendelkező rendszer sajnos csak az indítást követő alapjáraton mutatja meg igazi orgánumát, az első gázadásra rögtön záródik a szelep és konszolidálódik a hangerő. Azonban az öblös hang marad, sport-módban pedig minden váltásnál dörren egy picit, és természetesen a gázelvételkor kötelező durrogás sem marad el. Mindez elég nehéz feladat elé állítja a sofőrt, akinek ugye fontos, hogy betartsa a szabályokat. A vicc az, hogy végülis meg lehet csinálni. A gyorsulás hatvanig, nyolcvanig is élmény, csak legyen benned erő felemelni egy idő után a jobb lábad. Az is nehezíti a BMW pilótájának a dolgát, hogy sok autóstársban egyfajta elvárás fogalmazódik meg az autó láttán: szinte a szemükkel üzenik, hogy várnának egy kis tűzijátékot. Ennek persze nehéz ellenállni. Azt is nehéz elhallgatni, és talán nem is lenne tisztességes, hogy a nők figyelmét is felkelti a kék színű karcsú atléta. Persze a sármot, humort, könnyedséget nem pótolja egy autó sem (á, dehogy!), de az biztos, hogy az autó tulaja is nagyobb figyelmet fog kapni, bárhol jár. Ezért szólunk mindenkinek előre: aki inkább kerülné a feltűnést, véletlenül se lapozzon bele az M Performance katalógusba.

bmwm240_170723_1253_autos_170723_1253_DSC_6248

Éret, jóllakott sofőrt szeretne

Persze mielőtt a feltűnést áhító tinédzser milliomosok megrohamoznák a BMW-kereskedéseket, azért azt nem árt tudni, hogy egy olyan autó, ami 4,6 másodperc alatt gyorsul százra, és 500 Nm nyomatékot tol a hátsó kerekekre, az mindenképpen érett gondolkodást igényel. Egyszóval első autónak nem igazán ideális. Bár menetdinamikai rendszereinek köszönhetően nagy baj nem eshet, de örültség ellen ez sem véd meg senkit.

Összegzés

Feltűnő jelenség a „mezei” M240i-hez képest. Finomabb, mint az M2, de megbámulják ezt is 0-24-ben. Nagyon gyors, nagyon precíz. Autóálom. Klasszikussá is válhat. Bár lenne egy gomb, amivel kinyithatnák a kipufogót, amikor csak akarnánk, hogy szűrő nélkül hallgassuk a hathengeres csodaszép hangját.

Szerettük:

- erős motor
– hathengeres hang
– szemet gyönyörködtető forma
– direkt, versenyautós kormányérzet

Nem szerettünk:

-  hátul szűk hely

Hossz/szél./mag.: 4432/1774/ 1418 mm
Motor: 2998 cm3, 340 LE/ 5500, 500 Nm/1520-4500
Végsebesség: 250 km/h
Gyorsulás (0-100 km/h): 4,6 s
Alapár: 14 354 000 Ft
Tesztautó: BMW Magyarország Kft.

Comments are closed.