Finomhangolás: megújult az RS 5 Coupé és RS 5 Sportback

Az Audi tovább finomította RS 5 Coupé (üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 9,1 (kombinált), CO2-kibocsátás g/km: 208 (kombinált)) és RS 5 Sportback (üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 9,2 (kombinált), CO2-kibocsátás g/km: 209 (kombinált)) modelljének részleteit. Az új elemek még progresszívebb külső megjelenést kölcsönöznek a modelleknek. A működésüket tekintve mindkét modell a nagyméretű központi kijelzővel szerelt új MMI touch technológiát veszi alapul. A biturbó V6 erőforrás 331 kW (450 LE) teljesítményével és 600 Nm nyomatékával továbbra is lélegzetelállító vezetési élményt kínál. Németországban és a többi európai országban rövidesen megkezdődik a megújult RS 5 értékesítése, a modell ára 83 500 eurótól indul majd.

 

„Az RS 5 Coupé és RS 5 Sportback modellek átdolgozása 25. évfordulónk és modellkínálatunk megújításának sikeres lezárásaként értékelhető.” – nyilatkozta Oliver Hoffmann, az Audi Sport GmbH. ügyvezető igazgatója. „Köszönhetően a quattro állandó összkerékhajtásnak a két autó különleges helyet foglal el szegmensükön belül.”

 

Áramvonalas: a külső formaterv

A két RS 5 modell tovább finomított külső formavilága már első pillantásra szembeötlik. A Singleframe hűtőrács szélesebb és laposabb lett. Letisztult formavilágával a nagyobb testvérek, az RS 6 és RS 7 megjelenését követi. A hűtőrács felett elhelyezett beépített légbeömlők a nagy klasszikus Audi Sport quattro modellt idézik 1984-ből. A 40 milliméterrel szélesebb kerékjáratok kifejezetten magabiztos fellépést kölcsönöznek az RS 5 számára. Az opcionális, az Audi lézervilágításával kiegészített sötétített Mátrix LED fényszórók alapvetően megkülönböztetik a két RS változatot az A5 alapmodelltől. A nagyméretű, erős körvonalakkal határolt légbeömlők új, ötszögletű kialakítást kaptak.

A tervezők újragondolták az oldalsó küszöbrészt és az autó hátsó részén található diffúzor betétet, amely a kipufogórendszer két nagyméretű végcsövét foglalja magába. A fényes fekete, matt alumínium és szénszálas dizájn csomagok még egyedibb megjelenést kölcsönöznek az autó orr- és hátsó részén található részleteknek és az oldalsó küszöbrészeknek. Kívánságra a négy karika és az RS emblémák is fekete színben készülnek. A meglévő színpaletta mellett két új fényezés, a Turbo kék és a Tango piros árnyalat is választható. A Coupé szénszál erősítésű polimer szerkezetű, szénszálas tetővel készül, amely a jármű súlyát közel négy kilogrammal csökkenti.

Divatos megjelenés: a belső tér

A megújult RS 5 modellek belterét vízszintes vonalvezetés és sötét színek határozzák meg. Az RS sportülések az alapkivitel részeként Alcantara és bőr bevonattal készülnek, opcióként pedig finom nappabőr borítással is rendelhetők. Igény szerint a dominánsan piros vagy szürke színekkel megálmodott RS dizájn csomag is elérhető mindkét modellnél. Ekkor piros vagy szürke, ellentétes színű öltéssel készült térdpárnák, kormánykerék perem és sebességváltó kar színesítik a belteret.

 

Forgatás helyett érintés: az új kezelési koncepció

A két RS 5 modell új kezelési koncepciójának középpontjában a 10,1 col átmérőjű MMI touch kijelző áll. A nagyméretű, szabadonálló, akusztikus visszajelzéssel működő kijelző kissé a vezető felé fordítva kapott helyet. Amennyiben az infotainment kínálat csúcsát képvsielő MMI navigation plus navigációs rendszer mellett dönt az ügyfél, egy kifejezetten RS specifikus kijelző tájékoztatja a vezetőt a hajtás hőmérsékletével, a hosszanti és keresztirányú gyorsulással, a quattro sport differenciálművel, a guminyomással és az abroncsok hőmérsékletével kapcsolatos információkról.

 

Az opcionálisan választható Audi virtual cockpit plus (12,3 col átmérőjű kijelzővel) révén a vezető számos képernyő közül választhat. Ezek között szerepel az RS specifikus teljesítmény képernyő, amely a fordulatszám skálát olyan módon vetíti ki, hogy azon szerepeljen a váltást jelző fény is. Amikor a vezető a kormánykeréken az „RS MODE” gomb megnyomásával kiválasztja a két új, egyedi RS mód egyikét, az RS specifikus teljesítmény képernyő jelenik meg és – többek között – megmutatja a maximális g-gyorsulási értékeket. Az opcionálisan elérhető head-up kijelző szintén exkluzív RS specifikus grafikával készül.

Vonóerő, dinamika és stabilitás: a hajtásrendszer

Azonnali vonóerő és kiemelkedő teljesítmény hatékonyan: az RS 5 modellek szíve, a hathengeres biturbó 2.9 TFSI aggregát (üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 9,2 – 9,1 (kombinált); CO2-kibocsátás g/km: 209 -208 (kombinált)) továbbra is 331 kW (450 LE) teljesítményt garantál, elképesztő, 600 Nm nyomatéka pedig már 1 900-as fordulatszámtól rendelkezésre áll. Mindkét RS 5 modell álló helyzetből 3,9 másodperc alatt gyorsít fel 100 km/óra sebességre, végsebességük pedig kívánságra elérheti akár a 280 km/órát is.

Egy igen fürgén dolgozó nyolcfokozatú tiptronic váltó továbbítja a motor erejét az állandó összkerékhajtás felé. A vezető pedig az új, nagyobb méretű alumínium váltófülekkel irányíthatja az egyes váltásokat. A quattro hajtásrendszer mindkét RS modell számára garantálja a szükséges extra vonóerőt, dinamikát és stabilitást, az időjárási körülményektől függetlenül. Az opcionális sport differenciálművel az autók kezelhetősége még sportosabbá válik. Ez a hátsó tengelyen kapott helyet és feladata a nyomaték aktív elosztása az egyes kerekek között.

Maximális pontosság: a futómű

Mindkét RS 5 modell a szériafelszereltség részeként egy feszes hangolású RS sport futóművel szerelve érkezik. A Dynamic Ride Control (DRC) bólintó és oldalirányú billenő mozgásokat kiegyenlítő, hidraulikus stabilizátorával szerelt RS sportfutómű plusz az opcionálisan választható tételek között szerepel. A rendszer acél rugókat és háromfokozatú, állítható lengéscsillapítókat használ, amelyek összekötéséhez egy központi szelepet és átlósan futó olajvezetékeket használ. Nagyobb sebességgel történő kanyarodáskor a szelepek szabályozzák az olaj áramlását a kanyar külső ívén futó első kerék lengéscsillapítójába. Megerősítik a támogatást és csökkentik a bólintó és oldalirányú billenő mozgásokat, ezzel is javítva a jármű kezelhetőségét.

A már ismert comfort, auto és dynamic profilok mellett az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer (az alapfelszereltség része) két további új üzemmódot is biztosít az RS1 és RS2 felkínálásával. Amint a vezető egyéni igényeinek megfelelően beállítja és eltárolja a két új profilt, azok az MMI touch response ismételt működtetése nélkül, közvetlenül a kormánykerékről, az „RS MODE” gomb megnyomásával előhívhatók lesznek. A rendszer olyan fontos műszaki beállításokhoz is hozzáfér, mint a motor- és a sebességváltó-menedzsment, a lengéscsillapítás, a kormányrásegítés, a futómű, a dinamikus kormányzás, a sport-differenciálmű és a motorhang.

A megújult RS 5 modellek alapkivitelben 19 col peremátmérőjű keréktárcsákkal készülnek. Az új, 20 col peremátmérőjű kerekek kívánságra három kivitelben érhetők el, csillogó fekete és matt bronz festéssel. Az alapfelszereltséghez tartozó fékrendszernél az acéltárcsás fékekhez fekete vagy vörös színű féknyergek készülnek. Alternatívaként az Audi kínálatában szerepel szénszálas kerámia féktárcsa az első tengelyen, ebben az esetben a féknyergek színe szürke, vörös vagy kék lehet.

Sportos luxus: a felszereltség

Az infotainment rendszerek csúcsát képviselő MMI navigation plus egy számos funkciót teljesítő új központi egységet, a moduláris infotainment platform (MIB 3) harmadik generációját használja. Az Audi connect kínálata számos online szolgáltatással bővíti a navigáció lehetőségeit. A több, mint 30 elérhető vezetéstámogató segédrendszer néhány eleme az alapfelszereltségben is szerepel. A többi elem vagy opcionálisan választható vagy a Drive és Park csomagok részeként kombinálva érhető el.

Németországban és a többi európai országban hamarosan megindul a megújult RS 5 modellek értékesítése. Mindkét autó ára 83 500 eurótól indul majd.