Felfrissült a Kia Picanto: új megjelenés, magasabb kategóriákból ismerős technológiák

A Kia Motors alaposan felfrissítette kínálatának legkisebb modelljét, a Picantót. Az európai piacokon 2020 harmadik negyedévében megjelenő újdonság egy sor, főleg magasabb kategóriákra jellemző friss biztonsági és telematikai szolgáltatást kínál. Az új sorozat ráadásul környezetbarátabb is elődjénél átdolgozott hajtásláncainak és formai megújulásának köszönhetően.

Kia Picanto 1

A felfrissített Picanto egy sor fejlett biztonsági technológiát is felvonultat, – olyanokat, amelyek eddig a Kia nagyobb modelljeit jellemezték – így kategóriájának egyik legbiztonságosabb képviselője. A Kia új, második generációs UVO Connect rendszere magasabb szintre emeli a fedélzeti konnektivitást, s ezzel nem csak kényelmesebbé, de biztonságosabbá is teszi az autózást. A hajtáslánc újdonságainak sorában megjelenik a Kia új robotizált sebességváltója (AMT) is.

Emilio Herrera, a Kia Motors Europe ügyvezetője elmondta: “A Picanto vezető modellünk világszerte sok piacon, és az európai A-szegmensben is sikeres. A frissítéssel az a célunk, hogy a Picanto megjelenésben, konnektivitásban, biztonsági jellemzőkben és a vezetés élvezetében is versenytársai előtt járjon. Bízunk abban, hogy a felfrissített Picanto tovább növeli majd piaci részesedésünket ebben a komoly versenyhelyzetben lévő szegmensben.”

A felfrissített Picanto a Kia egyedülálló 7 éves, 150 000 kilométeres garanciájával érkezik az európai piacra 2020 harmadik negyedévében.

Külső

Felfrissített megjelenés, és határozott, új vonások

A teljes Picanto-sorozat megjelenése megújult, de a sportos GT-Line esetében még szembetűnőbb a változás.

A GT-Line Picanto “arca” megváltozott, így megjelenésw még jobban igazodik formai irányvonalához. A jellegzetes tigrisorr hűtőmaszk is átalakult, a krómhatású keret immár a szintén új vonalú fényszórók alsó részébe is belenyúlik, ami optikailag szélesíti a megjelenést. A tigrisorr oldalai pirosak a GT-Line modelleken.

Megjelennek az új fényszórók, és frissek az oldalankénti négy-négy LED-ből felépített menetfények. A hátsó, szintén LED-es lámpatestek is megújultak, rajtuk kívül a keskenyebb hátsó ködlámpa is hozzájárul a korábbinál határozottabb rajzolatú hátulnézethez.

A GT-Line modell lökhárítói megváltoztak, miközben a karosszéria élei is határozottabbak a korábbiaknál. A változások hatására a GT-Line modell lendületesebb lett, a megjelenés ráadásul az utóbbi sorozatot mostantól határozottabban a Kia nagyteljesítményű GT-ihez is köti. A korábbiaknál nagyobb és szélesebb a lökhárító alsó légbeömlője a GT-Line-okon, fényes fekete betétek, és “ékszerszerű” ködlámpák teszik még látványosabbá.

A felfrissített Picanto a korábbinál jobban testre szabható: tízféle látványos fényezés választható hozzá. Két friss könnyűfém keréktárcsa-szett szintén elérhető, egy 16 küllős 14 colos, és egy 16 colos “gyémántmintás”.

Belső

Új infotainment képernyők és bőségesebb extrakínálat

A Picanto utastere megjelenésében és technológiai szolgáltatásaiban is alaposan megújult: a középkonzolon friss a 8 colos központi “lebegő” érintőképernyő, amin az új, audiovizuális navigáció is fut. A vezető előtt, a műszeregység közepén 4,2 col átmérőjű a nagyfelbontású színes kijelző.

Felszereltségtől és piactól függően a Picanto utastere fekete szövet, vagy szintén fekete szintetikus bőrkárpittal elérhető. A betéri felületek és szövetek nagy része új, a korábbinál kifinomultabb megjelenéssel és magasabb “tapintási minőséggel”. Az ajtók, a műszerfal és a váltókar körüli rész díszítőelemei fekete, ezüst vagy fényes fekete színűek lehetnek.

A Picantóhoz több látványos, színes utastéri csomag is elérhető, felszereltségtől és piactól függően.

Hajtásláncok

A ‘Smartstream’ technológiák jelentősen javítják a hatásfokot

Az új Picanto Európában két friss, magas hatásfokú és alacsony széndioxid-kibocsátású ‘Smartstream’ benzinmotorral lesz kapható. A motorsor csúcsa az 1.0 literes, háromhengeres turbós és közvetlen befecskendezéses, 100 LE-s erőforrás, de elérhető lesz az 1.0 literes szívómotor is kettős szívócsőbefecskendezéssel (DFPI), 67 LE-vel.

A T-GDi motor befecskendezési csúcsnyomása jelentősen magasabb a korábbi változaténál (350 bar), a két szívómotoron pedig immár hengerenként két kisnyomású fúvóka fecskendezi az üzemanyagot a szívócsőbe, a korábbi hengerenkénti egy helyett. Ez önmagában jót tesz a hatásfoknak és csökkenti az emissziót. Valamennyi erőforrás kipufogógáz visszavezető rendszere új, és áthangolták a szívóoldali vezérlésűket.

Mindhárom motornál újdonság az integrált hőmenedzsment (ITMS), amelynek fő faladata az égésterek hőmérsékletének hatékony és terhelésfüggő szabályozása.

A Kia modellsorában a Picanto kapja meg elsőként a márka új, AMT nevű robotizált sebességváltóját. A szerkezet műszaki alapja az ötfokozatú kéziváltó, de az AMT-ben automatikus a kapcsolás, és a kuplung működtetése is. Az egykuplungos szerkezet könnyű és elérhető árú megoldást kínál az automata sebességváltót keresőknek, anélkül, hogy használatával romlanának a Picanto fogyasztási és emissziós jellemzői.

A felfrissített Picanto végleges emissziós és fogyasztási adatai csak a piaci bevezetés előtt lesznek véglegesek és nyilvánosak.

Infotainment

Második generációs UVO Connect és nagyobb érintőképernyő

A felfrissített Picantóban új, 8 colos képátlójú “lebegő” középkonzoli érintőképernyő váltja le a korábbi 7 colost. A fedélzeti infotainmenthez többcsatornás Bluetooth kapcsolat is tartozik, így egyszerre akár két telefon is csatlakoztatható (az egyik telefonálásra, a másik média üzemmódban). az Apple CarPlay és az Android Auto szintén a rendszer része.

Az UVO-n keresztül a vezető élő forgalmi információkat kaphat, elérheti az időjárás előrejelzést, a számára releváns benzinkutak árait, sőt előre kiválaszthatja parkolóhelyét is az árak és a foglaltsági adatok ismeretében. Az Androidos és Apple okostelefonokkal is kompatibilis UVO App segítségével egy sor funkció távolról is elérhető. Piactól függően a felhasználók előre elküldhetik útvonalterveiket az autó rendszerére, és a diagnosztikai értesítésekhez is hozzáférhetnek telefonjukon keresztül.

Biztonság

Új vezetéstámogató asszisztensek, biztonsági, és kényelmi technológiák

A felfrissített sorozathoz a Kia legújabb vezetéstámogató rendszerének (ADAS) számos biztonsági funkciója is elérhető, így a Picanto kategóriájának egyik legbiztonságosabb képviselője.

Felszereltségétől függően az új Picanto ADAS rendszerének része a járművek mellett a gyalogosok felismerésére is képes Frontális ütközés elkerülő (FCA) rendszer is. A rendelhető felszerelések listáján megtalálható a Holttérasszisztens, a Sávtartó asszisztens (LKA), az Vezetői éberségfigyelő (DAW), és a Sávkövető (LFA) is.

A Sávkövető az utat folyamatosan figyelő kamerát, és kiegészítő érzékelőket is használ, így az útfelfestések alapján, a kormányzásba is beavatkozva tartja a Picantót a sáv közepén. A szintén elérhető Hátsó keresztirányú forgalom felügyelet (RCCA) nem csak figyelmezteti a vezetőt, de le is fékezi az autót, ha tolatás közben keresztirányú forgalmat észlel.

A Picanto Vészfékezés jelző rendszere (ESS) hirtelen lassításkor automatikusan bekapcsolja az elakadásjelzőt, így figyelmezteti a hátulról érkezőket. A Visszagurulás gátló (HAC) egészen az emelkedőn való elindulás pillanatáig fenntartja a féknyomást akkor is, ha a vezető már felengedte a fékpedált.

A Picanto alapfelszereltségéhez tartozik a Kia Járműstabilitás-szabályozó rendszere (VSM), a fékeket használó, oldalankénti nyomatékirányító elektronika, és a fékerőt kanyarodáskor szabályozó CBC is. Az egyenesmeneti stabilitást szabályozó rendszer (SLS) szintén az alapfelszerelés része.

A Picanto légzsákjainak maximális száma hét (felszereltségtől függően vezetői térdlégzsák is elérhető), és az ISOFIX gyerekülésrögzítő pontok is alapárasak.

Értékesítés

A felfrissített Picanto 2020 harmadik negyedévében mutatkozik be az európai piacokon, a Kia egyedülálló 7 éves, 150 000 kilométeres garanciájával.