Faragó Péter: évente 2,5 millió vendégnek nyújt biztonságérzetet a Tourinform hálózat

.

Dr. Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója Fotó: Dóka Attila

A Magyar Turizmus Zrt. szervezésében idén másodszor találkoztak a Tourinform irodák vezetői tegnap Budapesten, a Mercure Budapest Buda hotelben.

A Tourinform szolgálat Magyarországon már több mint 30 éve nyújt hiteles információkat mind a belföldről, mind a külföldről érkező turistáknak. Az eseményen a résztvevők naprakész információkat szerezhettek a turizmus jelenlegi helyzetéről.

Dr. Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója köszöntőjében hangsúlyozta: a Tourinform hálózat az országimázs építésének pótolhatatlan szereplője azáltal, hogy biztonságérzetet nyújt mind a belföldről, mind a külföldről érkező utazóknak. Mivel 2014 augusztusa óta a szakmai irányítás mellett immár a nemzeti marketingtevékenység is a Nemzetgazdasági Minisztériumhoz tartozik, megnyílt az út a turisztikai ágazat egységes és még hatékonyabb koordinálása felé. Dr. Ruszinkó Ádám, a Nemzetgazdasági Minisztérium turizmusért felelős helyettes államtitkára előadásában kiemelte: 2010 és 2013 között a magyar turizmus több mint 5%-kal a nemzetgazdasági átlag felett teljesített a hozzáadott érték növekedése tekintetében, és ezt a máig tartó kedvező folyamatot az idei év első kilenc hónapjának pozitív adatai is igazolják. Az ágazat stratégiai céljai között kiemelt helyet foglal el a hazai és nemzetközi lehetőségek mind teljeskörűbb kihasználása, az elérhető legmagasabb minőségre törekvés és a turizmus lényeges szereplői közötti partnerség megerősítése. A helyettes államtitkár kiemelte: az állami intézményrendszer átalakítása mindebben a turisztikai szakma segítségére szolgál. Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese a társaság 2015-ös célkitűzéseinek bemutatása során hangsúlyozta: az MT Zrt. a szakmában dolgozó kis- és középvállalkozások fokozottabb támogatása és a turisztikai termékek fejlesztése mellett jövőre nagy hangsúlyt fektet Magyarország mind erőteljesebb külföldi jelenlétére. A lendületes, külföldre irányuló kommunikáció célja a hagyományos értékek közvetítésén túl Magyarország fiatalos arcának bemutatása.

Mártonné Máthé Kinga, a Magyar Turizmus Zrt. belföldi igazgatója  Fotó:Dóka Attila

Mártonné Máthé Kinga, a Magyar Turizmus Zrt. belföldi igazgatója
Fotó:Dóka Attila

Dr. Ruszinkó Ádám és dr. Faragó Péter a továbbiakban átnyújtotta a társaság elismerését a Tourinform hálózatban 5, 10, 15, 20, 25 és 30 éve dolgozó szakemberek részére. Mártonné Máthé Kinga, a Magyar Turizmus Zrt. belföldi igazgatója előadásában a tematikus utak turisztikai vonzerejére és fokozódó jelentőségére hívta fel a figyelmet mind Magyarország, mind az Európai Unió tekintetében.

A konferencia szünetében közgyűlést tartott a Tourinform Szövetség, majd Sztojanovits Kristóf, a Magyar Turizmus Zrt. regionális igazgatója beszélt a Budapest-Közép-Dunavidék Régió turizmusáról, valamint a közlekedésszervezési kérdések kihatásáról a csoportos beutazó turizmusra. A szakember a Hop on Hop off buszok szabályozásának tapasztalatait és dunai nemzetközi hajózás aktualitásait is ismertette. A program további részében dr. Bocsi Andrea, a Magyar Turizmus Zrt. hálózati koordinációs irodavezetője a Tourinform-hálózat aktualitásairól, Bársony Péter, az EventHotels szálloda üzletág igazgatója a családbarát szolgáltatásokról, dr. Glózik Klára, a Tourinform Szövetség elnöke pedig a Szövetséget érintő hírekről tájékoztatta a szakmai hallgatóságot.