Dobogón a szezonzárón is

Spread the love

Október 12-én elérkezett a szezonzáró futam napja. Már megszokott helyszínen, a Kakucs Ringen rendezték az év utolsó szlalom futamát. Ez a verseny magyar országos és Közép-európai zónafutam is volt egyben. A csípős reggelen 70 induló érkezett a depóba, hogy felkészüljön a nagy csatára. Több kategóriában még nem dőltek el a dobogós helyezések, többek között az abszolút bajnoki cím sem.

1

A Track Racing versenyzői, Sződy Szabolcs és fivére Zsolt szintén pontokért és helyezésért jött:

„Most ahogy gyalogosan bejárjuk a pályát, már látjuk, hogy gyors és tempós lesz. Tetszik, mert jó ki lehet majd autózni. Fontos szempont a hőmérséklet, az időjósok 20-24 fokot is mondtak mára, ez bíztató. Épített pálya lévén itt sok minden számít.” – mondták a fivérek.

Van tétje a futamnak, hiszen Zsolt még esélyes az év végi kategória harmadik helyre. Szabolcs már csak minél több pontért jött, ő „felszabadultabban” autózhat.

 

Versenykörök

Szabolcs 22-es rajtszámmal vágott neki az első mért körnek:”Gyors pálya, jó vonalvezetéssel. Van benne két pont, ahol megtörik a ritmusa, gyakorlatilag ez egy lassú „S” kanyar. De megtanulható.” - mondta Szabolcs, akinek körideje 02:03,323 másodperc lett.

Zsolt az 52-es rajtszámmal indult: ”Rendben volt minden, az aszfalt lassan majd melegszik, nyilván több tapadásunk lesz. Egyelőre jó köridőt érzek a most elérttel.” – hallhattuk Zsolttól. Az óra Neki 01:58,323 mp-et mért.

 

A második körben Szabolcs az egyik ívet kissé kiszélesítette. Ez önmagában nem baj, hiszen a füves pályaszél érintése még nem baj. Azonban egy kátyúszerű lukat sikerült megtalálnia a jobb első keréknek, ami dobott a kocsin. Szabolcs vibrációt érzett ezután az Opelben, de mint utóbb kiderült, nem történt sérülés az autóban. Folytathatta is versenykörét, amely lassabb volt mint az első: 02:04,137.

Zsolt viszont még faragott az időből, egészen pontosan majdnem három tizedet, így időeredménye igen jó lett: 01:58,096.

A harmadik kör délután a legjobb és legmelegebb napszakban folytatódott. A 24 celsius fokos, verőfényes napsütésben már-már a gumiknak is sok volt a jóból.

 

„Annak ellenére, hogy épp a jó időt vártuk, az aszfalt már kissé túlzottan is meleg. A tapadás most nem volt olyan jó, bár hozzáteszem, gyors vonalvezetésről beszélünk, nem kell sok idő az optimális gumihőmérsékletnek. Ez most egy ilyen kör lett.” – mondta a tényeket Szabolcs. Körideje 02:04,283 mp lett.

Zsoltnak is a tapadással volt gondja, de nem az aszfalton.”Már az előző körökben is Achilles sarkam volt a célegyenes előtti lassú hármas bójasor. Picit lecsúsztam az aszfaltról, rá a füves részre, és a poros gumival időt és tapadást vesztettem. Ráadásul pályatévesztés miatt 22 másodpercet kaptam, rossz bójasor kezdés miatt. Ez lesz az eldobós köröm, már látom.” – bosszankodott Zsolt, akinek most a dobogó a tét. Az óra 02:02,996-ot mért, plusz 22 másodperccel 02:24,996 lett az ideje.

 7

Negyedik körben már optimalizálódott, azaz csökkent kissé a hőmérséklet. Ez meglátszódott a köridőkön is:

„Ez a kör volt az, amilyennek mindegyiknél örültem volna. Két perc alá akartam menni, ez majdnem sikerült.” – fogalmazott röviden Szabolcs. Időeredménye 02:00,525 lett.

„Egyenletesen hoztam az 1:58-as időket, ebből összegződik majd a nap végeredménye. Remélem dobogón leszek ma.” – 01:58,375-as eredményével bizakodó volt Zsolt.

 

Eredmények:

 

Az óvási idő kissé elhúzódott, mivel valóban voltak óvások. Ezek után következett a díjkiosztó, ahol valóban termett babér a Track Racing csapat számára. Sződy Zsolt a széria 3-as kategóriában a vártnál jobban szerepelt. A harmadik hely volt a kitűzött cél, de a köridők összesítése alapján a második helyen ért célba. Ezzel csapata és Zsolt is először állhatott a dobogó második fokán az Opellel. Szabolcsnak ez a verseny nem ment úgy mint az előző futam Kiskunlacházán, ahol ő lett dobogós. A magyar értékelésben negyedik lett most.

 

Pontállás: Széria 3, az 1400-1600 köbcenti között

(a 2019-es bajnokság végeredménye):

 

  1. Kaposznyák Mihály Citroen Saxo VTS                 58
  2. Ildzsa Dávid Suzuki Ignis                                      55
  3. Taczman Zsolt Citroen Saxo VTS                         35
  4. Sződy Zsolt Opel Tigra                                       34
  5. Sződy Szabolcs Opel Tigra                                   27
  6. Juhász Ádám Citroen Saxo VTS                             13
  7. Kovács Viktor Renault Twingo RS                         8
  8. Csiszár Alexandra Opel Corsa                                 1
  9. Hajdú Eszter BMW                                                   0

 

 

A versenynap összefoglalója:

 

„Ennél jobb időben nem is versenyezhettünk volna, így október közepén. Gyors pályán, izgalmas küzdelemmel. Ha nem is lett meg az év végi harmadik hely, nem vagyunk csalódottak. „B” tervként a záró futam dobogóját céloztuk meg és bejött, várakozáson felül. Jó versenyünk, jó szezonunk volt. Nyílván kielemezzük majd az évet, és ennek tükrében készülünk fel 2020-ra. Előtte azonban a szlalomosokkal megünnepeljük egy kis parti keretében itt a pályán a sikeres szezont és zárjuk az idei évet.” – foglalták össze a versenynapot és kissé az idei szezont is a Sződy fivérek, akik a pálya melletti épület teraszára mentek, hogy egy bográcsos vacsorával a versenyzők és szervezők társaságában töltsék az estét.

 

Ezzel zárult a hét fordulós Magyar Szlalom Bajnokság. Az év összefoglaló interjúját olvashatják legközelebb a Sződy fivérekkel.

 

Fotók: Track Racing

Beszámoló: Amdala.hu

Comments are closed.