Budapest Central European Fashion Week a Várkert Bazárban

Pénteken kezdődött a közép-európai divathét; a Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) három napja alatt csaknem 40 hazai és nemzetközi tervező mutatta be 2019/20 őszi-téli kollekcióját a Várkert Bazárban.

Modell a bemutató előtt a III. Budapest Central European Fashion Week divathéten a Várkert Bazárban 2019. március 31-én. MTI/Balogh Zoltán

Modell a bemutató előtt a III. Budapest Central European Fashion Week divathéten a Várkert Bazárban 2019. március 31-én. MTI/Balogh Zoltán

    A Magyar Divat és Design Ügynökség (MDDÜ) egyik legjelentősebb idei rendezvénye a Budapest Central European Fashion Week – olvasható a szervezők MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleményében.
    Mint írják, a nyolc hónapja alapított állami hátterű szakmai szervezet jelentős eredményeket ért el a magyar divat- és dizájnipar fellendítése érdekében. “Nemzetközi jelentőségű szakmai-stratégiai megállapodás, külföldi rendezvényeken való koordinált jelenlétek, világhírű szakértőket bevonó mentorprogram, a hazai gyártói kapacitás felmérésének megkezdése” – sorolják az eddigi eredményeket.
    “Az MDDÜ tevékenységének stratégiai célja, hogy Budapestet a régió divat- és dizájnipari központjává fejlessze; az eddigi eredmények azt mutatják, hogy sikerült elindulni az ehhez vezető hosszú úton. Az állam által az idei évre biztosított további egymilliárd forintos támogatás pedig soha nem látott lehetőségeket teremt erre” – áll a közleményben.

A lengyel Nah-Nu kollekciójának bemutatója a III. Budapest Central European Fashion Week divathéten a Várkert Bazárban 2019. március 31-én. MTI/Balogh Zoltán

A lengyel Nah-Nu kollekciójának bemutatója a III. Budapest Central European Fashion Week divathéten a Várkert Bazárban 2019. március 31-én. MTI/Balogh Zoltán

Az ügynökség abból a célból alakult, hogy állami tulajdonú szakmai szervezetként stratégiai alapon fejlessze a hazai divat- és dizájnipart, állami források segítségével. Az egyik legjelentősebb eredmény az olasz állami divatszervezettel, a Camera Nazionale della Moda Italianával kötött stratégiai megállapodás. Az együttműködés által nyolc magyar tervező vehetett részt egy nemzetközileg elismert szakértők által vezetett mentorprogramban, és mutathatta be kollekcióját február végén a Milan Fashion Weeken, jelentős nemzetközi publicitáshoz jutva ezáltal.
Kiemelték, tavaly szeptemberben az ügynökség képviselte Magyarországot a London Design Biennalén. Emellett az ügynökség képviseletében magyar stand is várta az érdeklődőket tavaly ősszel a milánói Homi nemzetközi szakvásáron.

Modell a bemutató előtt a III. Budapest Central European Fashion Week divathéten a Várkert Bazárban 2019. március 30-án. MTI/Balogh Zoltán

Modell a bemutató előtt a III. Budapest Central European Fashion Week divathéten a Várkert Bazárban 2019. március 30-án. MTI/Balogh Zoltán

    A közleményben Bata-Jakab Zsófiát, az ügynökség vezetőjét idézik, aki elmondta: jelentős energiákat mozgósítanak az oktatásfejlesztésre, ágazati mentorprogramokra, valamint a hazai gyártási kapacitások felmérésére és fejlesztésére. “Integratív szervezetként igyekszünk összekapcsolni az oktatás, a gyártás, a szakma szereplőit, valamint a befektetőket” – mondta, hozzátéve: utóbbi törekvés részeként a BCEFW alatt egy újabb jelentős stratégiai megállapodást jelentenek majd be.
    Az ügynökség szervezésében magyar tervezők is részt vehetnek a milánói BRERA Design Week rendezvényen április 8. és 14. között. A közös, koordinált magyar megjelenés célja, hogy a tehetséges hazai tervezők olyan nemzetközi publicitást kapjanak, amelyre önerőből kevés lehetőségük lenne. A következő hetekben pedig a dizájn területén is hasonló mentorprogram indulhat el, mint amilyen a divatágazatban már megvalósult.
    Az ügynökség stratégiai prioritásai mindkét ágazat esetében az oktatás- és a gyártásfejlesztés. Az oktatás területén hosszú távú szakmai kapcsolatok kiépítésére törekednek a hazai és nemzetközi oktatási szereplőkkel, szervezetekkel. “Szeretnénk perspektívát nyújtani a divat és dizájn területén tanuló és dolgozó fiatalok számára, erősíteni a vállalkozói szemléletet a kreatív iparágban, és elősegíteni az innovatív és digitális megoldások megjelenését az ágazat minden szegmensében” – emelte ki Bata-Jakab Zsófia, hozzátéve, hogy a gyártás területén a hazai gyártói kapacitás folyamatban lévő teljes körű felmérése mellett az idei évben fókuszban lesz a munkaerőhiány által kiemelten sújtott iparági szakmunkák presztízsének helyreállítása.