Bámulatos szóló: az Alfa Romeo 8C 2900B Berlinetta Touring az idei Concorso d’Eleganza Villa d’Este kétszeres győztese

Az utolsó májusi hétvégén megrendezett felvonuláson az 1937-ben gyártott kupéklasszikus nem csupán a műértő zsűri, de a rajongó közönség elismerését is elnyerte.

P90351490-big-orig

A közönség és a szakmai zsűri közötti tökéletes harmóniának köszönhetően az Alfa Romeo 8C 2900B Berlinetta Touring kétszeres győztesként gurulhatott fel az idei Concorso d’Eleganza Villa d’Este képzeletbeli dobogójára. Egy nappal azután, hogy a Comói-tó partjára kilátogató közönség soraiban látványos diadalt aratott, az 1937-ben napvilágot látott, magával ragadó stílusjegyekkel és kifinomult technikai megoldásokkal felvértezett kétajtós kupé a történelmi járműkülönlegességek legendás szépségversenyeként megrendezett esemény idei felvonásának abszolút trófeáját is elhódította, „A Motorok Szimfóniája, avagy a Concorso d’Eleganza Villa d’Este és a BMW autómodelljeinek 90 éve” („The Symphony of Engines – 90 Years of the Concorso d’Eleganza Villa d’Este & BMW Automobiles“) mottó alatt életre hívott három nap így a milánói gyöngyszem kétszeres győzelmét hozta. A különleges modell tulajdonosa, az amerikai David Sydorick a zsűritől kiérdemelt „Best of Show” kitüntetés mellé az újratervezett Trofeo BMW Group trófeát is átvehette.

A 2019-es Concorso d’Eleganza Villa d’Este kétszeres győztese már megszületésekor is igazi ritkaságnak számított: az Alfa Romeo 8C 2900B rendhagyó összeállításából 1937 és 1940 között mindössze harminc példány látott napvilágot Milánóban. A modell műszaki alapját az Alfa Romeo rendkívül sikeres versenyautói adták, meghajtásáról pedig egy teljes egészében öntvényből készült, soros nyolchengeres benzinmotor gondoskodott. A dupla vezérműtengely és a két turbófeltöltő 180 lóerő maximális teljesítményt varázsolt elő az erőforrásból, a kétajtós kupé exkluzivitását pedig hátratolt váltó és független kerékfelfüggesztések fokozták. A hosszított tengelytávolsággal gyártott öt modell első példányaként a kupékülönlegességet a Carrozzeria Touring manufaktúra Superleggera karosszériával látta el, amelynek tökéletesen harmonizáló stílusjegyei a kifinomult technikai megoldásokkal még 82 év után is hatalmába kerítik a műértőket – ahogyan az az idei Concorso d’Eleganza Villa d’Este színpadán is kiderült.

A milánói ritkaság tulajdonosa már második alkalommal emelhette magasba a Trofeo BMW Group trófeát: 2015-ben David Sydorick előkelő gyűjteménye egy másik Alfa Romeo modelljével hódította el a show legjobbjának járó „Best of Show” kitüntetést. „Autómodelljeimmel számos díjat megnyertem már, de ez az az autó, amely minden vágyamat kielégíti. A Villa d’Este „Best of Show” trófeájának megnyerése számomra egy megkoronázással ér fel. Én és a feleségem a legőszintébb köszönetünket szeretnénk kifejezni ezért a díjért” – mondta az örömittas tulajdonos a díjátadó ceremónián.

A klasszikus járműkülönlegességek nemzetközi szakértőkből álló zsűrijének és illusztris műértőinek kegyeiért folyó küzdelem idén így ismét hazai győzelmet hozott: az idei volt sorozatban a hatodik esztendő, amikor a Lorenzo Ramaciotti elnöklete vezette bizottság Olaszországban készült modellnek ítéli oda a legendás járműszépségverseny legnívósabb elismerését. A zsűri a „Best of Show” trófeáért folyó verseny döntőjébe két modellt szavazott be fej-fej mellett, mígnem az Alfa Romeo 8C 2900B Berlinetta Touring mellett a modell letisztult, előkelő eleganciája döntött.

Az izgalmas döntő előtti órákban a szakmai zsűri a nyolc kategóriában felvonuló történelmi járműkülönlegességek győzteseit és helyezettjeit hirdette ki a Villa Erba luxusszálloda parkjában. A legkülönbözőbb korszakok emlékeit idéző ötven autómodell között egy 1925-ös Vauxhall 30-98, egy 1963-as Fiat-Abarth Monomille GT, egy 1954-es Mercedes-Benz 300 SL, egy 1961-es Ferrari 250 GT California Spyder, egy 1971-es Lamborghini Miura P 400 S, egy 1949-es Ferrari 166 Mille Miglia és egy 1967-es Lamborghini Marzal is kategóriagyőzelmet ünnepelt.