Az új Passat az első Volkswagenként közlekedhet részben automatizáltan utazósebességgel

Autókiállítási premier Genfben – Az új Passat1) az első Volkswagenként közlekedhet részben automatizáltan utazósebességgel.

DB2019AU00146_small

•Előértékesítés májustól: a „bestseller” mélyreható műszaki frissítése immár a modellsorozat jövőjébe kínál betekintést

•A Passat sorozatban mutatkozik be az új Travel Assist technikája, 0 és 210 kilométer/óra között mindvégig lehetővé téve a részben automatizált vezetést
•„Always on”: az infotainment-rendszerek beépített SIM-kártyával működő új generációja új online-szolgáltatásokat hoz a fedélzetre
•Nulla emisszió városban: a WLTP-eljárás alapján mintegy 55 kilométerre2) (az NEDC szerint kb. 70 kilométer2)) bővült a Passat GTE1) elektromos hatótávja

DB2019AU00139_small

Gyártásrekord az új Passat bemutatójára: tavasszal lépi át a „bestseller” a 30 millió darabos határt, amivel világszerte a legsikeresebb középkategóriájú modellé lép elő. Annyi már bizonyos, hogy a harmincmilliomodik Passat a progresszíven továbbfejlesztett nyolcadik generáció tagjai közül kerül ki – a nagyszabású műszaki frissítés eredménye olyan Passat, amelyben a márka legújabb fejlesztései találkoznak. Az új Passat a Genfi Autószalonon tartja autókiállítási premierjét, az első országokban pedig májusban indul az előértékesítése.

A Passat modellekben tartja világpremierjét a Travel Assist rendszere, a Limousine és Variant változatában egyszerre bemutatkozó új Passat ugyanis az első Volkswagen, amely ezen új IQ.DRIVE rendszerrel tetszőleges sebességgel (0 és 210 kilométer/óra között) közlekedhet részben automatizáltan. Mindezeken túl az új Passat ugyancsak világszerte a márka első modelljeként érkezik piacra a kapacitív kormánykerék technikájával, amely a vezető érintését érzékelve egyfajta interaktív interfészként szolgál olyan rendszerek felé, mint a Travel Assist. További újdonság a Passat fedélzetén a vészhelyzeti kormányzás-asszisztens (Emergency Steering Assist), amely szükség esetén fékezési beavatkozással növeli a kitérő manőverek biztonságát. Szinte nappallá varázsolják az éjszakát az új interaktív IQ.LIGHT – LED-mátrixfényszórók, amelyek innovatív világítástechnikája eddig kizárólag a jelenlegi Touareg sorozat tagjaihoz állt rendelkezésre.

Az új Passat sorozattal párhuzamosan jelenik meg a modulrendszerű infotainment-koncepció harmadik generációja (MIB3), az okostelefonos alkalmazások interfészeként szolgáló App Connect így a Volkswagennél elsőként kínálja az iPhone-alkalmazások vezeték nélküli integrációját az Apple CarPlay segítségével. A Passat mostantól kívánságra állandó internet-kapcsolatot is biztosíthat az MIB3 révén, az új infotainment-rendszerek ugyanis már alapkivitelben beépített SIM-kártyával készülnek. A valós idejű információkat használó, továbbfejlesztett navigációs szolgáltatások mellett így új technikák és ajánlatok, zenei streaming-szolgáltatások, internetrádió, természetes (online-alapú) hangvezérlés, a Volkswagen We online-szolgáltatásainak zavartalan használata, valamint a jövőbeni felhőalapú hordozható járműbeállítások is megjelennek a választékban. Mindemellett az új Passat nyitására és indítására szolgáló mobilkulcs (Mobile Key) funkciója is rendelkezésre áll az első okostelefon-modellek számára a palettán.

Az MIB3 digitális hálózatba kapcsolt egységet alkot az új Digital Cockpit műszerfallal, amelynek digitális műszereit következetesen továbbfejlesztették elődjéhez (Active Info Display) képest. A még kontrasztosabb megjelenítéseket letisztult és igényes grafikák jellemzik, miközben a rendszer funkcióspektruma is új szintre lépett. Egyetlen gombnyomással három különböző kijelzőfelület-konfiguráció választható a multifunkciós kormánykerékről.

A hajtásrendszerek kínálata szintén jelentősen fejlődött. A modellsorozat hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtású tagja, a Passat GTE például jóval nagyobb elektromos hatótávval érkezik, ami az új WLTP-ciklus szerint akár az 55 kilométert2) (az NEFZ alapján ez mintegy 70 kilométernek2) felel meg) is elérheti. A Passat GTE emellett elektromos motorja és gazdaságos, turbófeltöltésű benzines erőforrása (160 kW/218 LE rendszerteljesítmény) kombinációjával a kényelmes és biztonságos, hosszútávú túramodell előnyeit is kínálja. A Passat GTE már most teljesíti az új gépkocsik számára csupán 2021-től hatályos Euro 6d kipufogógázszabvány határértékeit, a további TSI- és TDI-motorok pedig egyaránt megfelelnek az Euro 6d-TEMP szabvány előírásainak. Emellett minden új Passat, legyen szó benzin- vagy dízelüzemű motorváltozatról, már egyaránt részecskeszűrővel készül.

További információ az új Passat sorozatról: www.volkswagen-newsroom.com

 

1) Tanulmány

2) A hatótáv-, illetve az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási adatok egyaránt előrejelzett értékek.