Az új BMW 545e xDrive limuzin

Spread the love

A hálózatról tölthető 5-ös BMW-k csúcsmodellje a soros hathengeres benzinmotorral dolgozó plug-in hibrid hajtáslánc-technológia és a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás párosával kelti életre a maximális energiahatékonyság és a dinamikus menetteljesítmény kettősét. Az újdonság piaci premierjével ötre nő az új BMW 5-ös sorozat plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatainak száma.

P90395456-the-new-bmw-545e-xdrive-sedan-08-2020-2250px

Fenntarthatóságra összpontosító tízéves tervével a BMW Group határozottan elköteleződött a párizsi éghajlatvédelmi egyezmény mellett, és mint ilyen, vállalati stratégiája legfőbb irányvonalát az elektromos mobilitás térnyerésének elősegítése jelenti. A müncheni központú vállalatcsoport 2019 végéig több mint 500 000 darab hálózatról tölthető autót értékesített világszerte, ez a mutató pedig 2021 végéig az egymilliós határszámot is átlépi. A BMW 5-ös sorozat nagymértékben hozzájárul a múlt- és jövőbeli célok eléréséhez, hiszen például azzal, hogy plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatai mintegy 50 000 példányban találtak gazdára 2019-ben, az 5-ös BMW a BMW Group hálózatról tölthető portfóliójának legsikeresebb tagjává lépett elő.

A BMW 5-ös sorozat modellpalettáján hamarosan ötféle plug-in hibrid hajtáslánc-technológia sorakozik

Azáltal, hogy 2020 novemberében kettőről ötre bővül a BMW 5-ös sorozat plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatainak száma, az 5-ös BMW a legváltozatosabb hálózatról tölthető portfóliót tudhatja magáénak a BMW Group palettáján.

A BMW 530e plug-in hibrid modellekben a BMW eDrive hajtáslánc-technológia legkorszerűbb generációja dolgozik, egy négyhengeres benzinmotorral. A BMW 530e limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,7 – 1,8 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,7 – 14,8 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 39 – 42 gramm / km)* és a BMW 530e xDrive limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,0 – 2,1 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 15,9 – 16,4 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 46 – 49 gramm / km)* 2020 júliusában érkezett meg az utakra.

A BMW 530e Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,9 – 2,1 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,9 – 15,9 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 43 – 47 gramm / km)* és a BMW 530e xDrive Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,1 – 2,3 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 15,9 – 16,9 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 49 – 52 gramm / km)* 2020 novemberében mutatkozik be.

A plug-in hibrid paletta csúcsán: az új BMW 545e xDrive limuzin

Az új BMW 545e xDrive limuzinban (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,1 – 2,4 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 15,3 – 16,3 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 49 – 54 gramm / km)* egy 80 kW / 109 lóerő maximális teljesítményre képes elektromos motor és egy 210 kW / 286 lóerő maximális teljesítményű, BMW TwinPower Turbo technológiával szerelt, soros hathengeres benzinmotor dolgozik, 290 kW / 394 lóerő maximális rendszerteljesítmény mentén. Az erőt egy nyolcsebességes Steptronic automataváltó továbbítja a négy hajtott kerék felé, a BMW xDrive intelligens összkerékhajtáson keresztül. A rendszer csúcs forgatónyomatéka 600 Nm, a modell végsebessége pedig 250 km/óra. Az új BMW 545e xDrive limuzin akár 140 km/órás sebességig is képes fenntartani a tisztán elektromos meghajtást. Az újdonság 4,7 másodperc* alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, amellyel az eddigi leggyorsabb hathengeres motorral szerelt plug-in hibrid BMW modellé emelkedik.

A plug-in hibrid hajtáslánc-technológia intelligens vezérlésének köszönhetően az új BMW 545e xDrive limuzin két világ legjobbjait kínálja fel a bajor prémiumgyártó ügyfeleinek. A modell nem csupán a belvárosi tisztán elektromos meghajtásra és a zéró emissziójú külvárosi ingázásokra képes, de még hosszabb távon is kimagasló menetkomfortot és menetteljesítményt garantál. Egyetlen feltöltéssel megtehető 54 – 57 kilométer* tisztán elektromos hatótávolságával és 100 kilométerre vetített 2,1 – 2,4 liter* átlagos üzemanyag-fogyasztásával az új BMW 545e xDrive limuzin a márka által fémjelzett vezetési élményt hosszú távú menetkomforttal és extrém hatékony energiafelhasználással egyesíti.

A BMW 5-ös sorozat legújabb plug-in hibrid modelljének hátsó üléssora alá egy 400V feszültségű lítium-ion akkumulátort építettek be a mérnökök, a csomagtér 410 liter térfogata így mindössze néhány literrel marad el a hagyományos hajtáslánc-technológiákkal szerelt 5-ös BMW-k csomagtér-térfogatától.

Különféle vezetési üzemmódok a maximális hatékonyság érdekében

A rendkívül sima járáskultúrájú, soros hathengeres benzinmotor és a BMW eDrive hajtáslánc-technológia minden vezetési szituációban optimális kihasználása érdekében az új BMW 545e xDrive limuzin különféle vezetési üzemmódokat kínál, amelyek a középkonzolon található gomb megnyomásával aktiválhatók és egymástól függetlenül személyre szabhatók.

Az új BMW 545e xDrive limuzin alapértelmezett beállítása a HYBRID vezetési üzemmód, amely a belsőégésű erőforrás és az elektromos motor intelligens együttműködéséért felel. A rendszer elsősorban az elektromos motor kihasználására törekszik, a soros hathengeres benzinmotor csak intenzívebb gyorsulás és padlógáz esetén kapcsolódik be a hajtásba. Tekintve, hogy a hajtáslánc-technológia intelligens vezérlése szoros kapcsolatban áll a navigációs rendszerrel, az elektronika képes előre látva, a közelgő útszakaszhoz, a területi adottságokhoz és a vezetési szituációhoz igazítani az elektromos motor és a belsőégésű erőforrás együttműködését. Fékezéskor a rendszer visszatáplálja a nagyfeszültségű akkumulátorba a felszabaduló energiát, ezzel növelve a tisztán elektromos meghajtással megtehető hatótávolságot. Az így felhalmozott energiát a modell az utazás egy későbbi szakaszában, például belvárosba érkezve is hasznosíthatja.

A HYBRID gomb dupla megnyomására a HYBRID ECO PRO vezetési üzemmód aktiválódik, amely vitorlázó funkció közben még alacsonyabb fogyasztást, a navigációs- és szenzoradatok elemzésével dolgozó hajtáslánc-vezérlő elektronika pedig még hatékonyabb energia-visszatáplálást garantál. Ha például az autó kereszteződéshez érkezik vagy utolér egy járművet, a technológia lassítás közben automatikusan maximális intenzitású energiavisszatáplálást alkalmaz.

SPORT vezetési üzemmódban az elektromos motor a belsőégésű erőforrás támogatását végzi, 290 kW / 394 lóerő maximális rendszerteljesítménnyel. A járműbeállítások ilyenkor a lehető legdinamikusabb menetteljesítményt éltetik, az automataváltó pedig gyorsabban kapcsol a fokozatok között.

A BMW iDrive menürendszeréből az ELECTRIC vezetési üzemmód is aktiválható, amely akár 140 km/órás sebességig és 57 kilométeren* át képes a tisztán elektromos meghajtás fenntartására.

Különleges vezetési élmény különleges hangzással

Az új BMW 545e xDrive limuzin hangszóróiból a Start / Stop gomb megnyomására vadonatúj „ready to drive sound” (szabad fordításban „utazásra kész hang”) hallatszik, amely Hans Zimmer munkásságát dicséri. A világhírű zeneszerző az elmúlt hónapokban a hálózatról tölthető BMW modellek egyedi hangzásvilágának megkomponálásán dolgozott.

Az új BMW 545e xDrive limuzin alapfelszereltségének a hálózatról tölthető BMW modellek számára kifejlesztett, egyedi, akusztikus gyalogosfigyelmeztető rendszer is része, amely tisztán elektromos meghajtás esetén, 30 km/órás sebesség alatt egy összetéveszthetetlen hangjelzéssel figyelmezteti az autó környezetében közlekedőket a jármű jelenlétére. Mindezt anélkül, hogy a fedélzeten utazó utasok menetkomfortját megzavarná.

A fedélzeti audiorendszer „Active Sound Design” funkciója ráadásul minden vezetési szituációban egyedi hangzásra képes, SPORT vezetési üzemmódban például kifejezetten intenzív, sportos orgánummal.

Az elektromos mobilitás és a digitalizáció találkozása: a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt 5-ös BMW-khez elérhető digitális szolgáltatások

A BMW Group számos innovatív digitális szolgáltatást tesz elérhetővé a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt BMW 5-ös sorozathoz, hogy minden korábbinál vonzóbbá tegye az elektromos mobilitást.

A BMW eDrive Zones funkció használatával például a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellek automatikusan felismerik az egyes nagyvárosokban kialakított „zöld zónákat”, amelyekbe begurulva azonnal tisztán elektromos meghajtásra váltanak át. A zéró emisszióval megtett kilométereket ráadásul a bajor prémiumgyártó értékes BMW Pontokkal jutalmazza.

A navigációs rendszer immár nem csupán a benzinkutakat, de a járműtöltő állomásokat is térképen mutatja. Elektromosautó-töltő kiválasztásakor a rendszer automatikusan megmutatja az adott járműtöltő állomás becsült terheltségét, a bajor prémiumgyártó ügyfelének pedig felkínálja a közelben található kávézók, éttermek és szállások foglalási opcióját. A BMW Charging ügyfeleinek ráadásul arra is lehetőségük van, hogy adott ideig előre lefoglalják a kinézett járműtöltő állomást.

A BMW Charging járműtöltő megoldásai mindezeken felül otthon és a munkahelyen is kényelmes járműtöltést garantálnak. Ilyenek többek között a Wallbox fali töltők különböző verziói – amelyeket beépítési szolgáltatással együtt kínál ügyfeleinek a bajor gyártó –, az egyedi energiatarifák lehetőségei és a világ legnagyobb villamosenergia-hálózatához kínált hozzáférés, amely csak Európában több mint 155 000 járműtöltő pontot kínál.

A kiegészítő fűtés és légkondicionálás mindegyik évszakban garantálja, hogy a hálózatról tölthető BMW modell tökéletes hőmérsékletű utastérrel várja az indulást. Ha a vezető a kiegészítő rendszert a járműtöltés ideje alatt aktiválja úgy, hogy előre meghatározta az indulás idejét, a rendszer az optimális utastér-hőmérséklet beállítása mellett ugyanúgy garantálja a maximális tisztán elektromos hatótávolságot. A technológia az utastérből és a My BMW alkalmazáson keresztül egyaránt vezérelhető.

A teljesítményre, menetteljesítményre, üzemanyag-fogyasztásra, hatótávolságra és károsanyag-kibocsátásra vonatkozó adatok előzetes értékek.

Az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeket a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) tesztkörének mérései szerint, valamint a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól és a felszereltségi szintektől is függnek.

 

 

Comments are closed.