Az Automotive Brand Contest versenyén díjazták az Audi kommunikációs csapatát

Siker az Automotive Brand Contest versenyen: a Német Formatervezési Tanács az Audi termékkommunikációval foglalkozó csapatát díjazta a műszaki folyamatok és komplex technológiák magas színvonalú és innovatív vizualizációjáért, megjelenítéséért. A prémium márkát a tekintélyes formatervezési verseny digitális kategóriájában jutalmazták a győzteseknek járó elismeréssel a „Virtuális Kiállítás” elnevezésű kommunikációs eszközért.

Virtual exhibit

 

„Az Audi a kommunikáció területén is „A haladás technikáját” képviseli.” – nyilatkozta Udo Rügheimer, az Audinak a modellsorozatok, innováció és technológia területeiért felelős kommunikációs vezetője. „A digitalizáció terén történt előrelépések teljesen új lehetőségeket nyitnak meg az egyes technológiák konkrét előnyeinek és eredményeinek lehető leglátványosabb bemutatásában.”

Az Audi termékkomunikációval foglalkozó részlege már régóta alkalmazza a hagyományos kiállítási eszközöket az autóipari technológiák bemutatásánál. A kiállítási tárgyak digitalizációja pedig logikus következménye a járművek és környezetük kapcsán egyre szaporodó digitalizációs törekvéseknek.

 

Az Audi termékkommunikációs csapata virtuális kiállítást készített a Műszaki fejlesztési részleg saját CAD adatai alapján. Egész helyiségeket megtöltő holografikus animációk mutatják be a műszaki részleteket és működési elveket didaktikai szempontból hatékony és emlékezetes módon. Az Audi sajtóosztálya jelenleg is használja a Microsoft HoloLens virtuális valóság szemüvegét ennek a „kevert valóságnak” a megfigyeléséhez. A négykarikás márka ezeket az új lehetőségeket elsősorban sajtóeseményein használja, ahol az Audi szakértői a vendégekkel folytatott párbeszéd során mutatják be „A haladás technikájának” legújabb eredményeit.

A virtuális kiállítások alkalmazása szintén előnyös a logisztika, a rugalmasság illetve maga a prezentáció szempontjából, ezen kívül a frissítése is könnyebb, mint a hagyományos eszközöké.

A pontos tervezői adatokon alapuló virtuális kiállítási elemek nem csupán élethű illusztrációként szolgálnak az egyes rendszerek működése kapcsán, de pontos belső képet kínálnak a megfigyelőnek az egyes műszaki megoldásokról. Segítségével például képet kaphat a külső szemlélő az Audi e-tron töltési és hőkezelési rendszerének együttműködéséről vagy megértheti az Audi A6 lágy-hibrid rendszerében rejlő lehetőségeket.

 

A technológia közvetítésének ez az innovatív koncepciója győzte meg az Automotive Brand Contest zsűrijét is, amely az Audi kommunikációs csapatát győztes díjjal jutalmazta a digitális kategóriában. A Német Formatervezési Tanács ezen a megmérettetésen a kiemelkedő kommunikációs és termék megoldásokat díjazza, illetve kiemeli a márkák illetve a márka dizájn alapvető jelentőségét az autóipari ágazaton belül. A díjátadó ceremóniára október 2-án, a 2018-as Párizsi Autószalonon kerül majd sor.