Az Audi sebességváltók gyártását kezdte meg Kínában

Tovább bővíti az Audi kínai tevékenységét, s a prémiumgyártó a Volkswagen Automatic Transmission Tianjin (VWAT) vállalattal közösen augusztus 22-én új sebességváltógyárat avatott. Az észak-kínai Tiencsin kikötővárosban az új Audi A4 L, illetve további helyi modellek számára készülnek a magas hatásfokú, hétfokozatú S tronic sebességváltók.

 Tianjin, August 22, 2016 – Audi is expanding its activities in

Új gyára kapacitásának teljes kihasználása mellett – nagyjából ezer dolgozója közreműködésével – az Audi évente mintegy 240 ezer sebességváltót állíthat itt elő, s a termelés modulrendszerű felépítésének köszönhetően egy későbbi fejlesztési lépcső során akár meg is duplázhatja az új üzem termelőképességét. „Első helyi sebességváltógyárunk révén az Audi újabb alaptevékenységét honosíthatjuk meg Kínában” – hangsúlyozta Joachim Wedler, az Audi China elnöke. „A Tiencsinben beinduló sebességváltó-gyártás mérföldkő lokális stratégiánkban.”

 

A gyár mindemellett a hosszú távú fenntarthatóság terén is kiemelkedőnek számít. Egyebek mellett hő-újrahasznosító berendezéssel, illetve olyan tetőkonstrukcióval is rendelkezik, amellyel nappali világosság mellett jelentős mennyiségű elektromos áram takarítható meg.

A Tiencsinben készülő, új hétfokozatú S tronic sebességváltó a moduláris hosszmotoros platform (MLB) második generációjára épülő modellekbe kerül, s kedvező üzemanyag-fogyasztással kombinálja a sportos és kényelmes vezetést. A 2.0 TFSI motorral közösen ez a váltómű is nagyban hozzájárul az új Audi A4 L hajtásrendszerének e piaci szegmensben vezető gazdaságosságához és teljesítményéhez. A prémium középkategóriájú limuzin új generációja szeptember folyamán érkezik Kínában a piacra és kategóriája legalacsonyabb szén-dioxid-kibocsátása jellemzi.

 

A Volkswagen Csoport 2014 óta gyárt Kínában kettős tengelykapcsolós sebességváltókat a moduláris keresztmotoros platformra (MQB) épülő modelljeihez. A Tiencsinben beinduló gyártás a Volkswagen ATJ immár második bővítési fázisának lezárását jelenti. A vállalat tulajdonosai az AUDI AG (49 százalék) és a Volkswagen Group China (51 százalék). „A Volkswagen Automatic Transmission Tianjin előnyös szinergiák lehetőségét kínálja a vállalatcsoport márkái között, ily módon is erősítve őket. A rendelkezésre álló források hatékony kihasználásával utunk minden egyes lépése során maradéktalanul megfelelhetünk hosszú távú fenntarthatósági ígéreteinknek” – emelte ki Dr. Jochem Heizmann, a Volkswagen Group China elnöke.

 

Az Audi már 1988 óta van jelen Kínában, ahol azóta is vezető prémiummárka. Az Audi leányvállalataként a FAW-Volkswagen az észak-kínai Csangcsunban az Audi A6 L, Audi A4 L, Audi Q5* és Audi Q3* modelleket gyártja, míg a joint-venture foshani üzemében az Audi A3 Sportback* és az Audi A3 Limousine* gördül le a szerelőszalagról.

 

 

 

 

 

* Az említett modellek üzemanyag-fogyasztási és szén-dioxid-kibocsátási adatai:

 

Audi Q5

Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 7,9 – 4,8**

Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km: 181 – 126**

 

Audi Q3

Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 8,6 – 4,2**

Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 203 – 109**

 

Audi A3 Sportback

Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 7,1 – 3,8**

Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 163 – 99**

 

Audi A3 Limousine

Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 7,1 – 3,7**

Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 163 – 98**

 

** Az üzemanyag-fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás a megadott tartományban a választott keréktárcsák/gumiabroncsok, illetve motor/sebességváltó függvénye.