A Volkswagen bemutatta az I.D. BUZZ tanulmányt

Beköszöntött az elektromos mobilitás új korszaka és a Volkswagen készen áll, hogy meghatározó szerepet töltsön be abban: a detroiti Észak-Amerikai Nemzetközi Autószalonon (North American International Auto Show – NAIAS) a Volkswagen bemutatta az I.D. BUZZ tanulmányt, az új korszak mikrobuszát. Az elektromos egyterű tanulmány új képet mutat a jövőbe vezető útról, és azzal a céllal készül, hogy a holnap világában mindenki számára elérhetővé tegye az elektromos mobilitás lehetőségét. 

NAIAS Detroit 2017, Volkswagen Pressekonferenz

 

Dr. Herbert Diess, a Volkswagen márka igazgatótanácsának elnöke kifejtette: „Az I.D. BUZZ megtestesíti az új Volkswagent: modern, pozitív, érzelmekben gazdag és jövőorientált. 2025-re évente egy millió elektromos autó értékesítése a cél, az elektromos mobilitás pedig a Volkswagen új védjegye lesz. Az új e-Golf már most 50 százalékkal nagyobb hatótávolságot kínál. 2020-tól pedig piacra lép az I.D. modellcsalád, amely a tisztán elektromos és teljes mértékben hálózatba kapcsolt autók új generációját képviseli. Milliók számára lesz elérhető, és nem csupán a milliomosoknak.”

 

Az I.D. BUZZ tanulmányautó detroiti bemutatásával a Volkswagen betekintést ad a holnap elektromos mobilitásának gazdag eszköztárába: egy összkerékhajtású térvarázsló, amelynek az első és hátsó tengelyén kaptak helyet az elektromos motorok, és amely rendelkezik önvezető üzemmóddal (I.D. Pilot), továbbá kapcsolók és kezelőszervek teljesen új generációját vonultatja fel. „Az I.D. BUZZ az egyterűek következő generációját képviseli. A koncepció alapja a Moduláris Elektromos Platform (MEB), amely kényelmet és a hosszú utazásokhoz szükséges helyet is biztosítja. Az európai szabványos ciklus (NEDC) alapján az I.D. BUZZ hatótávolsága 600 kilométer.” – tette hozzá Dr. Frank Welsch, a Volkswagen márka igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja. Az I.D. BUZZ az energiát induktív módon vagy töltőállomáson keresztül nyeri. 150 kW teljesítményű töltővel hozzávetőlegesen 30 perc alatt érhető el 80 százalékos töltöttségi állapot.

Mindössze négy hónappal korábban mutatkozott be a Párizsi Autószalon nagyközönségének az I.D. BUZZ kistestvére, az I.D. Ő is forradalmi megoldásokkal érkezett. A kompakt elektromos autó piaci bemutatkozása 2020-ra várható, hatótávolsága pedig elérheti a 600 kilométert. A sorozatgyártásba kerülő első autó, amely a Moduláris Elektromos Platformra (MEB) épül majd. És az első Volkswagen tanulmány, amely teljesen önvezető üzemmódban is képes közlekedni.

 

Az új I.D. BUZZ pedig az első egyterű, amellyel ez mind lehetővé válik. Mindössze finoman megnyomjuk a kormányt, amely azonnal visszahúzódik a műszerfalba és átkapcsolja az I.D. BUZZ rendszerét kézi vezérlésről a teljesen automatizált „I.D. Pilot” üzemmódba (előre láthatóan 2025-től várható). Ekkor a vezető ülése akár meg is fordulhat és a sofőr a hátsó sorban utazókkal szemben foglalhat helyet. Lézerszkennerek, ultrahangszenzorok, radarok, az autó közvetlen környezetét figyelő kamerák és egy első kamera figyeli a járművet körülvevő közeget és dolgozza fel a felhőn keresztül érkező forgalmi adatokkal együtt.

Az I.D. BUZZ tanulmányban a klasszikus kormánykerék a múlté. Az egyterű ehelyett a legfontosabb információkat a kiterjesztett valóság (augmented reality – AR) technológiájával működő Head-up kijelző segítségével háromdimenziós formában közvetlenül a vezető látóterében virtuálisan az útra vetíti. Az infotainment és a légkondicionáló egy kivehető tablet segítségével működtethető. A vezetéshez kapcsolódó főbb kezelőszervek a kormányon kaptak helyet. A kormány belső része a ma használtaktól eltérően nem küllőkkel és gombokkal került kialakításra, inkább érintőképernyőként működik, a hagyományos kormánykereket egyfajta multifunkcionális érintésvezérelt kormánnyá alakítva.

A tanulmányautó helykihasználása jobb bármilyen más elektromos járműnél, és akár nyolc személynek is ülőhelyet kínál. A variálható üléskialakításnak és az interaktív összekapcsolhatóságnak köszönhetően az I.D. BUZZ számára nincs lehetetlen. A megnövelt Moduláris Elektromos Platformra (MEB XL) épülő tanulmányautó 4 942 mm hosszú, 1 976 mm széles és 1 963 mm magas, amely kategóriájában kiemelkedően tágas belső teret eredményez.

 

Ugyanakkor az I.D. BUZZ nem csupán méreteit tekintve óriási. Formai kialakításának köszönhetően a világ egyik legkényelmesebb járműve is. Figyelemre méltó, 3 300 mm hosszú tengelytávval büszkélkedhet, az akkumulátor pedig a padló alatt középen helyezkedik el. Ezzel alacsonyabbra került a jármű súlypontja, továbbá tökéletes súlyelosztást biztosít. Az I.D. BUZZ felfüggesztése az elektronikus lengéscsillapító szabályozásnak köszönhetően első osztályú kényelmet kínál utasainak. A nulla károsanyag-kibocsátással üzemelő összekerék hajtási rendszer összesen 275 kW (374 LE) teljesítményre képes (az első és hátsó tengelyen található elektromos motorok egyenként 150 kW teljesítményt tudnak felmutatni) és tökéletesen illeszkedik az autó dinamikus karakteréhez. Az I.D. BUZZ Detroitban bemutatott változata a 100 km/óra sebességet 5 másodperc alatt éri el, legnagyobb sebességét pedig 160 km/órában korlátozza a rendszer.

 

 A stratégia alapját négy innovációs terület alkotja:

– Hálózatba kapcsolt közösség: a Volkswagen a jövőben egy Volkswagen azonosítón keresztül biztosítja az emberek, autók és a környezet összekapcsolhatóságát

– Ösztönös használat: a Volkswagen olyan járművek fejlesztésére összpontosít, amelyek intuitív módon működtethetők és új kialakítású kijelző illetve kezelőrendszerekkel rendelkeznek

– Önvezető üzemmód: az önvezető funkció segítségével a Volkswagen még biztonságosabb és kényelmesebb autózást kínál ügyfeleinek

– Intelligens fenntarthatóság: a Volkswagen törekszik arra, hogy innovatív, sorozatgyártásba kerülő elektromos modellek fejlesszen.