A több mint egymilliárdot érő kapcsolati tőke

A mai üzleti környezetben egyre inkább felértékelődő bizalom fontos alapkövét képezi a vállalkozók közti kapcsolatoknak. Egy megbízható ajánlás az esetek többségében tényleges üzlethez vezethet, ha pedig valaki rendszeresen foglalkozik azzal, hogy partnereit tudatosan ajánlja, összesen akár milliárd forintnyi értékben is hozhat munkát másoknak. És az országban van olyan üzletember, aki ezt már meg is tette.

Hosszú ideje foglalkozik networkinggel Timár Gábor, a Poli Computer PC Kft. vezetője, aki vállalkozóként megtapasztalta, hogy a megbízható üzleti kapcsolatok elengedhetetlen részét képezik a gazdasági életnek. Több mint hét éve lett tagja a világ legnagyobb networking szervezetének, a Business Network Internationalnek (BNI), amelynek köszönhetően felismerte, hogy a megbízható ajánlásoknak mekkora ereje van egy vállalkozás életében.

Ma már a BNI országos fejlesztési igazgatójaként is segíti az üzleti közösséget, de ugyanúgy eljár a heti rendszerességgel megszervezett találkozókra, mint tagtársai. A több mint hétéves networking tevékenységének eredményeként pedig egy egyedülálló mérföldkövet ért el nemrégiben: ő az első olyan üzletember, akinek már több mint 1 milliárd forint értékben köszönték meg az általa adott ajánlásokból származó bevételeket.

Nem csak a minőségi kapcsolatok megléte a lényeg, hanem az, hogy odafigyelek a tagtársaimra – mondja Gábor. – Én mindegyik csoporttársammal voltam személyes találkozón, és rengeteg olyannal is, akivel nem találkozom minden héten. Úgy vélem, hogy a személyes találkozókon tudjuk egymásnak megtanítani, hogy miért, hogyan és kinek ajánljuk a másikat.”

Ez a mérföldkő fontos üzenetet is hordoz egyben, hiszen egy olyan üzleti felfogás hitelességét erősíti, amely sokak számára még mindig idegennek hat. „Ez valóban egy olyan összeg, amely nemcsak BNI-berkekben, hanem akár a magyar üzleti életen belül is jelenthet valamit. Azt gondolom, hogy ezt a tényt arra tudom használni, hogy az emberek odafigyeljenek arra, milyen tanácsokat adok. Ez az érték hitelessé tesz, megerősíti azt, hogy működik mindaz, amit én csinálok” – meséli Timár Gábor. A BNI-vezető valóban személyes hitvallásának tekinti az „Aki ad, az nyer!”® üzleti filozófiát, amelyet a szervezet minél több magyar vállalkozóval szeretne megismertetni és elfogadtatni.