A ŠKODA AUTO új, indiai piacra szánt SUV modellje a KUSHAQ nevet kapta

Az indiai szubkontinensen a ŠKODA AUTO által vezetett INDIA 2.0 projekt első sorozatgyártású modellje a KUSHAQ nevet kapta. A közepes méretű SUV modell elnevezése a több ezer éves indiai szanszkrit nyelvből származik. A még ma is használt „istenek nyelve” szerint a „kushak” szó egy királyt vagy uralkodót jelöl. Ez tökéletesen illeszkedik az új ŠKODA KUSHAQ tekintélyt parancsoló megjelenéséhez. Az első betűként használt „K” és az utolsóként használt „Q” továbbviszi a nemzetközi porondon is sikeres ŠKODA KODIAQ, KAROQ és KAMIQ SUV modellek névadásánál használt rendszert. Az új ŠKODA KUSHAQ világpremierje 2021. márciusában várható.

 skoda_india

Az új KUSHAQ érkezése egy új korszak kezdetét jelzi a ŠKODA AUTO számára az indiai szubkontinensen. Ebben a régióban ugyanis az INDIA 2.0 projekt keretében a cseh autógyártó felügyel minden, a Volkswagen konszernnel kapcsolatos tevékenységet, amelynek része egy négy új középkategóriás ŠKODA és Volkswagen modellből álló termékoffenzíva. Ennek első szereplője pedig a ŠKODA KUSHAQ modell. Ezek a járművek egytől egyig a moduláris platform (Modular Transverse Matrix) MQB-A0-IN változatára épülnek majd, amelyet a ŠKODA AUTO kifejezetten az indiai piac igényeihez igazított.

Az indiai piaccal kapcsolatos nagyratörő terveket hangsúlyozza a KUSHAQ névválasztás is, amely a- hindu mitológia szerint Brahma istentől származó – szanszkrit nyelvből ered. A vallás, a művészetek és tudományok hagyományos nyelveként számon tartott szanszkritot a mai napig használják és egyike India 22 hivatalos nyelvének. A ŠKODA pedig a király vagy uralkodó jelentéssel bíró „kushak” szó írását módosította az SUV modellek névadásához használt rendszernek megfelelően. Ezért lett a ŠKODA KUSHAQ első betűje „K”, míg az utolsó „Q”, hasonlóan a már sikerrel bemutatott KODIAQ, KAROQ és KAMIQ SUV modellekhez. Az új SUV rendelkezik a ŠKODA AUTO jellegzetes tulajdonságaival, mint amilyen a karakteres formavilág, a kiemelkedő kényelem és biztonság illetve a nagyszerű ár/érték arány, amelyek kiegészülnek az indiai ügyfelek által előnyben részesített megoldásokkal.