A Magyar Turisztikai Ügynökség támogatásával a magyar borok idén is meghódíthatják Kínát

A közösségi bormarketingért is felelős Magyar Turisztikai Ügynökség 2017. november 14-16. között részt vesz a ProWine China Nemzetközi Bor és Szeszesital Szakvásáron. Az MTÜ egyedi, kifejezetten a fogadópiacra tervezett arculati elemekkel felépített, 120 m2-es standon nyújt lehetőséget a 11 társkiállító pincészet borainak bemutatására, információcserére és tárgyalások lebonyolítására. A kiállítási megjelenés mellett a magyar borok idén további exkluzív fórumokon is bemutatkoznak a kínai szakmai közönségnek.

A világ egyik legjelentősebb borkiállítás sorozatának kínai állomását, amelynek a Shanghai New International Expo Centre (SNIEC) ad otthont, kizárólag szakmai látogatók (kis- és nagykereskedések, importőrök, vendéglátóiparban tevékenykedő vállalkozások, borszakértők és szakújságírók) keresik fel.

A közösségi magyar stand központi kóstolózónával várja az érdeklődőket, ahol a társkiállítók borait ismerhetik meg a vendégek. Emellett az Ügynökség napi három alkalommal szervezett, különböző tematikájú szakszemináriumokkal is szeretné felhívni a szakmai közönség figyelmét a változatos, minőségi magyar borokra. A kurzusok kiemelt célja a világ legegyedibb édesborának, a tokaji aszúnak a bemutatása, emellett a piac jellegzetességéből adódóan a szervezők nagy hangsúlyt fektetnek a magyar vörösborok promóciójára. A kurzusok keretében Szik Mátyás, Örökös Magyar Bajnok Sommelier előadásai révén a látogatók teljes és hiteles képet kaphatnak a magyarországi borászat és bortermelés jelenéről, jövőjéről, valamint a bemutatott borokról. Mind a központi kóstolózónában kínált borokat, mind a szakszemináriumon bemutatásra kerülő tételeket Szik Mátyás válogatta ki a megjelenő pincészetek tételeiből.

A kiállításon való részvétel mellett a Sanghaj-i Magyar Főkonzulátus közreműködésével lehetőség nyílik további, exkluzív fórumokon is a magyar bor népszerűsítésére. Ezen programok keretében többek között borismereti képzésben részt vevő hallgatók ismerkedhetnek meg a magyar borokkal, valamint Sanghaj egyik legrangosabb klubjában és éttermében, a kiemelkedő presztízs értékkel bíró Roosevelt Házban kaphatnak betekintés az érdeklődők a magyar borok világába.

 

A magyar megjelenés jelentőségét alátámasztja, hogy a KSH 2016. évre vonatkozó adatai alapján összesen 3 908 830 euró értékben exportáltunk bort Kínába. Kína, a Magyarországról exportált borok euróban kifejezett értéke szerint, a 9. legnagyobb exportpiacunk. Az eladott mennyiség alapján – hektoliterben kifejezve – pedig a magyar borok 11. legnagyobb felvevőpiacának számít Kína.

A magyar borokat a balatoni Kristinus Borbirtok, a tokaji Grand Tokaj, a Patricius Borház, a Tarcellier, a Tokaj-Hétszőlő Szőlőbirtok, a Zsirai Pincészet, a szekszárdi Vida Pincészet, valamint a villányi Bock Pince, a Csányi Pincészet, a Malatinszky Kúria és a Vylyan Pincészet képviseli Kínában.