A BMW X3 M, BMW X3 M Competition, BMW X4 M és BMW X4 M Competition

Spread the love

A BMW M GmbH a közép-méretosztály meghatározó Sports Activity Vehicle (SAV) és Sports Activity Coupé (SAC) modelljeivel első ízben bővíti tovább nagyteljesítményű portfólióját: a BMW X3 M (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 239 gramm / km)* és a BMW X4 M (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 239 gramm / km)* a versenyautós menetdinamika, a vérpezsdítő agilitás és a tervezőmérnöki precizitás terén is kategóriaetalon mércét állít fel.

Újdonságként ünnepli világpremierjét a BMW X3 M és a BMW X4 M modellpáros Competition kivitele is: a BMW X3 M Competition (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 239 gramm / km)* és a BMW X4 M Competition (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 239 gramm / km)* egyaránt megnövelt teljesítményével és exkluzív felszereltségi opcióival ejti rabul a vezetés szerelmeseit.

The all-new BMW X4 M Competition (02/2019).

Vadonatúj fejlesztésű, soros hathengeres benzinmotor letaglózó maximális teljesítménnyel

Az etalon kvartett példátlan teljesítményéről a BMW M modellbe valaha épített legerősebb soros hathengeres benzinmotor gondoskodik. A BMW M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, vadonatúj fejlesztésű, kivételesen magas fordulatszám-tartományig kalibrált erőforrás 353 kW / 480 lóerő maximális teljesítményt és 600 Nm csúcs forgatónyomatékot présel ki a 3.0 liter hengerűrtartalomból. A duplaturbós szív típus-specifikusan továbbfejlesztett, kifejezetten a BMW X3 M Competition és a BMW X4 M Competition modellpároshoz hangolt változata mindezt 22 kW-tal / 30 lóerővel 375 kW-ra / 510 lóerőre növeli.

A magával ragadó erő tökéletes elosztása a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás és az aktív M differenciálmű együttműködésének köszönhetően

A vadonatúj fejlesztésű erőforrás a Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltón keresztül továbbítja teljesítményét és forgatónyomatékát az új BMW M5 sportlimuzinban debütált BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás felé. Utóbbi technológiát a tervezők a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint hangolták a sportos négyes alá, kétféle összkerékhajtási üzemmódot kínálva fel a bajor prémiumgyártó ügyfeleinek. A BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás és a hátsó tengelybe épített, aktív M differenciálmű központi vezérlése minden vezetési szituációban az optimális tapadás, a lehető legsportosabb agilitás és a legtökéletesebb iránystabilitás követelményei szerint osztja el a négy kerék között a motorból érkező erőt. A BMW X3 M és a BMW X4 M egyaránt 4,2 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, amelyhez a modellpáros Competition kiviteleinek mindössze 4,1 másodpercre van szüksége.

The all-new BMW X4 M Competition (02/2019).
M-specifikus futómű-technológia a kikezdhetetlen menetdinamika érdekében
A BMW M modellekre jellemző, kimagasló menetdinamikát és tökéletes irányíthatóságot az újdonságok esetében olyan típus-specifikus karosszéria-merevítés és kifinomult futómű-technológia fokozza tovább, amelyet a megnövelt teljesítményű erőforrás kvalitásai szerint hangoltak össze a mérnökök. Az M-specifikus futómű-technológia elektronikusan vezérelt lengéscsillapítói három különböző beállítást képesek aktiválni egyetlen gombnyomással, a hétköznapok fejedelmi menetkomfortjától kezdve, egészen az extrém közvetlen úttartást garantáló, minimálisra csökkentett rugóút és karosszériadőlés párosáig. A kettős ágyazású lengőkarra támaszkodó rugóstaggal dolgozó első tengelyből és az ötkaros kerékfelfüggesztéssel optimalizált hátsó tengelyből álló, M-specifikus futómű-technológia alkatrészeinek harmonikus együttműködése és a rendszer elasztokinematikai hangolása minden vezetési szituációban tökéletes kerékösszetartást és iránystabilitást garantál. Annak érdekében pedig, hogy a bajor prémiumgyártó ügyfelei még a legszélsőségesebb határokon autózva is mindvégig tökéletes kontroll alatt tarthassák a járműveket, az etalon kvartett tagjainak futómű-technológiáját a tervezőmérnökök BMW M Servotronic rásegítéssel dolgozó, változó áttételű, M-specifikus kormányművel és erőteljes BMW M fékrendszerrel egészítették ki. A széleskörű alapfelszereltség exkluzív tételei között a 20” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsák is megtalálhatók.
És ahogyan az M-specifikus futómű-technológia lengéscsillapítói és a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás üzemmódjai, úgy az erőforrás és az automataváltó karakterisztikája, valamint a kormánymű rásegítésének mértéke is egyetlen gombnyomással állítható. M Dinamikus Módban (MDM – M Dynamic Mode) a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) a kerekek mindvégig kontrollált csúsztatását is lehetővé teszi, szükség esetén pedig a rendszer – magától értetődő módon – teljesen ki is kapcsolható. Az iDrive operációs rendszer menüjében a BMW ügyfelei ráadásul az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető Head-Up kijelzőn megjelenített tartalmakat is a vezetési üzemmód sajátosságai szerint szabhatják személyre. A fenti paraméterek összehangolt elmentésével a vezető itt két abszolút járműbeállítást is eltárolhat a BMW M sportkormányon található M gombokon, amelyek megnyomásával a rendszer a kívánt specifikációkat aktiválja.

The all-new BMW X3 M Competition (02/2019).

Jellegzetes BMW M stílusjegyek a karosszérián és az ajtók mögött

A BMW X3 M, a BMW X3 M Competition, a BMW X4 M és a BMW X4 M Competition légellenállását, illetve hűtőlevegő-ellátását jellegzetes BMW M stílusjegyek optimalizálják, miközben az ajtók mögött elektromosan állítható sportülések, Vernasca bőrkárpitozás, M-specifikus műszerfal, BMW M sportkormány és BMW M előválasztó kar teremti meg az egyszerre sportos és luxus hangulatot.

A BMW X3 M Competition és a BMW X4 M Competition modellpáros karosszériáját további exkluzív stílusjegyek nyomatékosítják, magasfényű feketére fényezett hűtőrács-kerettel, külső visszapillantó-házakkal, BMW M légkivezető-nyílásokkal, a Sports Activity Coupé (SAC) modellek esetében kiegészítő légterelő szárnnyal. A Competition kivitelek alapfelszereltségének része a 21” méretű, felcsiszolt, fekete BMW M könnyűfém keréktárcsa-garnitúra és a BMW M sport kipufogórendszer is. Az utastér kifejező atmoszféráját Merino bőrkárpittal bevont BMW M sportülések, típus-specifikus küszöblécek, a középkonzolon pedig exkluzív plakett fokozza. A teljesítménynövelő csomaggal felvértezett duó opcionális extrafelszereltségként megrendelhető palettáján az Alcantara-berakással díszített, kéttónusú bőrkárpitozás is megtalálható.

Az opcionális extrafelszereltség részeként (várhatóan 2019 augusztusától) megrendelhető M Carbon karosszériacsomag szénszál-erősítésű műanyagból készült (CFRP) légbeömlő-fészkekkel és –betétekkel, hátsó diffúzorral és külső visszapillantó-házakkal fokozza majd a vezetés élményét. A BMW X4 M és a BMW X4 M Competition modellpáros esetében mindehhez szénszál-erősítésű műanyagból készült (CFRP) légterelő szárny is társul.

The all-new BMW X3 M Competition (02/2019).

A BMW X3 M, a BMW X3 M Competition, a BMW X4 M és a BMW X4 M Competition széleskörű alapfelszereltségének része a LED-technológiás első fényszóró-pár, a nagyteljesítményű zenerendszer, valamint a BMW Professional navigációs rendszerrel felszerelt BMW ConnectedDrive navigációs csomag is. Az élboly új kvartettjének opcionális extrafelszereltségként megrendelhető portfóliója további személyre szabhatósági lehetőségeket tartogat, a legkorszerűbb vezetést támogató rendszerekkel, valamint a BMW Connected és a BMW ConnectedDrive iránymutató digitális szolgáltatásaival kiegészülve.

A menetteljesítményre, átlagos üzemanyag-fogyasztásra és kombinált károsanyag-kibocsátásra vonatkozó adatok előzetes értékek.

*Az átlagos üzemanyag-fogyasztásra és kombinált károsanyag-kibocsátásra vonatkozó értékeket a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – WorldwideHarmonizedLightVehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki, majd az adatokat a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European DrivingCycle) megegyező értékei szerint konvertálták át. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.

 

Comments are closed.