A BMW X2 xDrive25e

A világ első hálózatról tölthető Sports Activity Coupé modellje a sportos vezethetőség, a sokoldalú funkcionalitás, a kiemelkedő hatékonyság és az akár 57 kilométeres* tisztán elektromos hatótávolság páratlan egységével kényezteti a bajor prémiumgyártó ügyfeleit. A BMW X2 xDrive25e mellett a modellsorozat összes hajtáslánc-változatát érintő, új karosszéria-kiegészítő és felszereltségi opciók is bemutatkoznak.

P90389804-the-new-bmw-x2-xdrive25e-phytonic-blue-metallic-rim-19-styling-722-m-05-2020-2250px

Extrovertált kisugárzás, sportos vezethetőség, sokoldalú funkcionalitás és modern életstílus, amelyek egy modellbe sűrítve, mostantól hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával felvértezve is átélhetők a prémium kompakt szegmensben. A világ első ilyen Sports Activity Coupé (SAC) modellje a BMW X2 xDrive25e (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,9 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,7 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 43 gramm / km)*, amely a plug-in hibrid hajtáslánc-technológia innovációinak köszönhetően a kiemelkedő hatékonyság mellett a zéró emissziójú közlekedés lehetőségét is magában hordozza. Rendkívül hatékony elektromos motorjának és a legkorszerűbb akkumulátor-technológia lítium-ion egységének köszönhetően a BMW X2 xDrive25e egyetlen feltöltéssel akár 57 kilométer* tisztán elektromos hatótávolság megtételére is képes. Az elektromos motor és a belsőégésű erőforrás rendszerteljesítménye 162 kW / 220 lóerő, intelligensen vezérelt együttműködésük pedig hibrid-specifikus összkerékhajtásban teljesedik ki – a prémium kompakt modellek mezőnyében semmihez sem hasonlítható vezetési élményt garantálva.

P90389935-the-new-bmw-x2-xdrive25e-highlights-05-2020-600px

A BMW X2 xDrive25e 2020 júliusában ünnepli piaci premierjét. Iránymutató hajtáslánc-technológiáján felül a plug-in hibrid modell a BMW X2 palettájára számos új karosszéria-kiegészítő és felszereltségi opciót is bevezet, amelyekkel még a belsőégésű erőforrással szerelt hajtáslánc-változatok is minden korábbinál vonzóbb lehetőséggé lépnek elő. A ködlámpák nélkül megrajzolt új frontrész a forradalmi SAC modell sportos kisugárzását erősíti, a kedvezőtlen időjárási körülmények közepette így speciális LED-technológiás első fényszórók garantálják az úttest tökéletes megvilágítását. A modern életstílus és a sportos vezethetőség égisze alatt megtervezett BMW X2 kvalitásait a mérnökök most még inkább a nagyvárosokban élő célközönség hétköznapi igényeihez igazították, a modellcsalád átfogó motorpalettája pedig – amelyen immár plug-in hibrid hajtáslánc-technológia is megtalálható – a „választás szabadságát” élteti, maximálisan kielégítve a BMW X2 globális rajongóinak összes elképzelhető mobilitási igényét. A tabellán a rendkívül hatékony, belépő szintű benzines és dízelüzemű motorok éppúgy megtalálhatók, mint a plug-in hibrid hajtáslánc-technológia és a portfólió csúcsát alkotó BMW X2 M35i (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,8 – 7,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 154 – 163 gramm / km)*, amelynek maximális teljesítménye 225 kW / 306 lóerő.

Következetes fejlődés a tisztán elektromos meghajtás irányába

A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt első Sports Activity Coupé modell piaci bevezetésével a BMW Group tovább folytatja hálózatról tölthető modellpalettája következetes bővítését. Ahogyan a többi modellcsaládban, úgy immár a prémium kompakt szegmensben is elérhető a bajor prémiumgyártó ügyfelei számára a plug-in hibrid hajtáslánc-technológia: a BMW X2 xDrive25e a BMW X1 xDrive25e (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,9 – 2,1 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,8 – 14,3 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 43 – 48 gramm / km)*, a BMW 225xe Active Tourer (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,9 – 2,1 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,5 – 14,2 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 42 – 47 gramm / km)* és a MINI Cooper SE Countryman ALL4 (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,9 – 2,1 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,5 – 13,9 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 43 – 47 gramm / km)* által megkezdett úton halad tovább.

Újdonságok a BMW X2 palettáján: jellegzetes frontrész, új karosszériafényezési árnyalatok és speciális LED-technológiás első fényszórók

A BMW X2 xDrive25e világpremierjének árnyékában számos olyan új karosszéria-kiegészítő és felszereltségi opció is bemutatkozik, amelyek a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt újdonság mellett a belsőégésű erőforrással dolgozó kompakt SAC modellekhez is elérhetők lesznek. A leglátványosabb innováció az újratervezett frontrész, amelynek letisztult felületei kiváltképp az M Sport és M Sport X felszereltségi csomaggal együtt fokozzák a modell magabiztos megjelenését. Az alapfelszereltségként kínált LED-technológiás első fényszórókat a tervezők speciális „rosszidő-fényforrásokkal” egészítették ki, amelyek a korábbi modellváltozatok ködlámpáit hivatottak helyettesíteni. A frontrész prémium kisugárzását már az alapfelszereltség esetében is magasfényű fekete betétek erősítik, a lökhárító alsó légbeömlőinek magasfényű fekete keretei pedig a kompakt SAC modell sportosságát és kifinomult stílusát nyomatékosítják.

A célzottan irányított kanyarfényeknek és az új „rosszidő-fényforrásoknak” köszönhetően a BMW X2 még a legmostohább időjárási körülmények közepette is garantálja az úttest tökéletes megvilágítását. A modellhez megrendelhető extrafelszereltségi opciók sora eközben tovább bővült: mostantól a valós idejű forgalmi információk (RTTI – Real Time Traffic Information) is a Business Package részét képezik, a karosszériafényezési árnyalatok közé pedig a Phytonic Blue metál is felkerült.

Minden korábbinál intenzívebb vezetési élmény és hatékonyság a legkorszerűbb BMW eDrive hajtáslánc-technológiának köszönhetően

A háromhengeres benzinmotor és az elektromos motor intelligensen vezérelt együttműködése nem csupán kiemelkedő hajtáslánc-hatékonysággal, de márkára jellemző menetdinamikai tulajdonságokkal is felvértezi a BMW X2 xDrive25e modellt. Miként az elektromos motor, úgy a plug-in hibrid hajtáslánc-technológia energiaellátásáról gondoskodó nagyfeszültségű akkumulátor is a BMW eDrive hajtáslánc-technológia negyedik, legkorszerűbb generációjának tagja, amelyeket a BMW Group tervezőmérnökei kifejezetten a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiákhoz fejlesztettek ki. Az elektromos motor maximális teljesítménye 70 kW / 95 lóerő, csúcs forgatónyomatéka pedig 165 Nm, amelyek egy fokozatmentes automataváltón keresztül jutnak a hátsó kerekekre. Az 1.5 liter hengerűrtartalmú benzinmotor maximális teljesítménye 92 kW / 125 lóerő, csúcs forgatónyomatéka pedig 220 Nm. A belsőégésű erőforrás egy hatfokozatú Steptronic automataváltón keresztül hajtja az első tengelyt. A BMW X2 xDrive25e hibrid-specifikus összkerékhajtása így kategóriaetalon agilitást ígér, miközben mindenféle vezetési szituációban, illetve időjárási körülmények és útviszonyok közepette gyorsan és pontosan osztja el a hajtásláncból érkező erőt a négy kerék között, a lehető legmagasabb szintű tapadást és menetstabilitást garantálva.

A két erőforrás maximális rendszerteljesítménye 162 kW / 220 lóerő, csúcs rendszer-forgatónyomatéka pedig 385 Nm. Intenzív gyorsításkor és padlógáz esetén az elektromos motor azonnali teljesítmény-leadással támogatja a benzinmotor munkáját, így a BMW X2 xDrive25e 6,8 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre. Kanyarok utáni kigyorsítások és előzések közben az elektromos motor teljesítmény-többlete ugyancsak jótékony hatással van a hajtáslánc-technológia rugalmasságára. A BMW X2 xDrive25e végsebessége 195 km/óra. Hosszabbra nyúló utazások esetén az elektromos motor a modell üzemanyag-fogyasztását és a károsanyag-kibocsátását is jelentős mértékben képes csökkenteni, hiszen egyenletes tempónál az elektromos motor átveszi a benzinmotor szerepét a sebesség fenntartásában.

Csúcstechnológiás akkumulátor-technológia a tisztán elektromos hatótávolság növelése érdekében

A BMW X2 xDrive25e egy lítium-ion akkumulátorban tárolja a tisztán elektromos meghajtáshoz szükséges energiát. A csúcstechnológiás akkumulátorcella-technológiának köszönhetően a nagyfeszültségű akkumulátor kivételesen magas energiasűrűséggel büszkélkedhet: a 10,0 kWh bruttó energiateljesítmény egyetlen feltöltéssel akár 57 kilométer* tisztán elektromos hatótávolságra is elegendő, amely azt jelenti, hogy a BMW X2 xDrive25e tulajdonosai a belváros és az otthon közötti hétköznapi ingázások nagy részét üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás nélkül tehetik meg.

A BMW Charging égisze alatt ráadásul a modellhez a BMW i Wallbox fali töltő is elérhető, amely rendkívül gyors, kényelmes és energia-hatékony járműtöltést tesz lehetővé. Sőt mi több, a BMW Charging Card világszerte több mint 320 000 nyilvános járműtöltő oszlophoz kínál hozzáférést.

Háztartási aljzatról a BMW X2 xDrive25e teljesen lemerült lítium-ion akkumulátora mintegy öt óra alatt teljesen feltölthető. 3,8 óra alatt az energiatároló egység már 80 százalékos töltöttségi szinten áll. A BMW i Wallbox fali töltő segítségével ezek a töltési idők 3,2 órára, illetve 2,4 órára csökkennek.

Intelligens hajtáslánc-vezérlés és háromféle működési üzemmód

A BMW X2 xDrive25e plug-in hibrid hajtáslánc-technológiájának intelligens vezérlése nem csupán a tengelyek közötti optimális erőelosztást garantálja, de az elektromos motor és a belsőégésű erőforrás hatékony együttműködéséért is felel. A navigációs rendszer adatait felhasználva a rendszer képes a hajtáslánc-technológia működését az autó előtt álló úthoz igazítani és így például a tisztán elektromos meghajtást a sűrűn beépített útszakaszokra tartalékolni. A középkonzolon elhelyezett eDrive gombbal azonban a bajor prémiumgyártó ügyfele is befolyásolhatja a hajtáslánc működési üzemmódját. Az alapértelmezett beállításként aktiválódó AUTO eDRIVE üzemmód alternatívájaként MAX eDRIVE üzemmód is kapcsolható, amellyel a BMW X2 xDrive25e egészen 135 km/órás sebességig képes fenntartani a tisztán elektromos meghajtást. A SAVE BATTERY üzemmód a nagyfeszültségű akkumulátorban fenntartott energia tárolását segíti, hogy azt az autó az utazás egy későbbi szakaszában, például nagyvárosba érkezve hasznosíthassa.

Kimagasló sokoldalúság és típus-specifikus alapfelszereltség

Azáltal, hogy a BMW Group tervezőmérnökei rendkívül helytakarékos módon a hátsó üléssor alá építették be a BMW X2 xDrive25e nagyfeszültségű akkumulátorát, a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt újdonság csomagtér-térfogata csupán néhány literrel lett kevesebb, mint a belsőégésű erőforrással dolgozó testvérmodelleké. Az elsődlegesen használt rakodótér térfogata literre ugyanakkora, az utastér pedig számos módon tovább bővíthető: a 40 : 20 : 40 arányban osztott hátsó üléstámlák ledöntésével a csomagtér alapesetben 410 literes térfogata máris 1 290 literre nő.

A tervezőmérnökök a karosszéria vázszerkezetét és a futómű-technológia beállításait is a BMW X2 xDrive25e plug-in hibrid hajtáslánc-technológiájának típus-specifikus súlyelosztásához hangolták, az aerodinamika optimalizálása érdekében pedig a spirálrugókat és a lengéscsillapítókat úgy állították be, hogy a modell hasmagassága a hagyományos hajtáslánc-technológiákkal hajtott testvérmodellekhez viszonyítva 10 milliméterrel kisebb legyen.

A BMW X2 xDrive25e típus-specifikus alapfelszereltségének része a 17” méretű könnyűfém keréktárcsa-garnitúra, a BMW Connected okostelefon-alkalmazás segítségével távolról is aktiválható, duplazónás automata légkondicionáló, valamint az akusztikus gyalogosfigyelmeztető rendszer. A központi kijelző hibrid-specifikus tartalmai között az energiaáramlás állapotjelzője, az aktuális és korábbi fogyasztási adatok, illetve a tisztán elektromos meghajtással és belsőégésű erőforrással megtett kilométerek arányszáma is megtalálható. A BMW X2 xDrive25e Advantage, Advantage Plus, M Sport és M Sport X felszereltségi csomagokkal válik elérhetővé.

*A menetteljesítményre, átlagos üzemanyag-fogyasztásra, valamint kombinált energiafogyasztásra és károsanyag-kibocsátásra vonatkozó adatok előzetes értékek. Az adatokat a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki, majd a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) megegyező értékei szerint konvertálták át. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.