A BMW 3.0 CSL és a BMW M1 is versenypályára gurul a Forma-1 hétvégi előfutamán

A Red Bull Ringen megrendezendő Osztrák Nagydíj előtt legendás versenyautók és világhírű pilóták idézik fel a ’70-es és ’80-as évek Német Sportautó Bajnokságának dicső emlékképeit. A Legendák Parádéján a BMW Group Classic két ikonikus négykerekűvel képviselteti magát.

Lausitzring (GER) 20th May 2017. BMW Motorsport, BMW 3.0 CSL Race Taxi.

A Forma-1 következő felvonásán ismét felragyognak a motorsport élvonalának legfényesebb pillanatai: július 1-jén, az Osztrák Nagydíj rajtja előtt legendás versenyautók és világhírű pilóták veszik birtokba a spielbergi Red Bull Ring aszfaltcsíkját. A Legendák Parádéján a ’70-es és ’80-as évek Német Sportautó Bajnokságának (DRM – Deutsche Rennsport Meisterschaft) tizenegy klasszikus túraautója gurul újfent egymás mellé, élen a BMW Group Classic két kivételes négykerekűjével: a bajor prémiummárka negyven évvel ezelőtti motorsport-sikereit a középmotoros BMW M1 sportautó, a gyártó imádott kupésorozatainak fél évszázaddal ezelőtti megteremtését pedig a BMW 3.0 CSL versenyautó idézi fel.

A Német Sportautó Bajnokságot 1972 és 1985 között rendezték meg Európa egyik legnagyobb, legnépszerűbb túraautó-megmérettetéseként. A rajtrácsra a gyári csapatok és a privát színekben versenyző istállók látványos versenyautói gurultak fel, és noha a járművek kivétel nélkül a versenyben résztvevő márkák valamely, tömegtermelésben kínált modellsorozatának képviselői voltak, a tervezőmérnökök évről évre a legkorszerűbb motorsport-módosításokkal vértezték fel a győzelemre éhes technikákat. A Német Sportautó Bajnokságban számos felejthetetlen pilóta versenyzett, így többek között a német Rolf Stommelen, a német Klaus Ludwig, az osztrák Harald Ertl, a francia Bob Wollek, a német Jochen Mass, a német Manfred Winkelhock, az osztrák Markus Höttinger és a német Hans-Joachim Stuck is. Utóbbi „egyszerűen fantasztikus időszakként” emlékszik vissza a versenysorozatban töltött évekre.

A BMW 3.0 CSL modell elnevezésében a „CSL” típusnév a kupé (Coupe), a sport (Sport) és a könnyűszerkezetes (Leichtbau) szavakra utal. Az 1968-ban bemutatott kétajtós sportautó a BMW kupésorozatainak csúcsmodelljeként ünnepelte premierjét, mígnem a túraautó-bajnokságok történetének egyik legsikeresebb négykerekűjévé avanzsált. A BMW 3.0 CSL hat abszolút győzelmet zsebelt be az Európai Túraautó-Bajnokságban, az elsőt rögtön 1973-as debütáló évében. A diadal a holland pilóta, Toine Hezemans nevéhez fűződik, aki a hétvégi Osztrák Nagydíj előfutamaként megrendezendő Legendák Parádéján ismét a klasszikus versenyautó volánja mögé ül.

A BMW M1 sportautót az 1000 lóerő fölé húzott maximális teljesítmény és a látványos lökhárítók írták be azonnal a motorsport történelemkönyvébe, a Német Sportautó Bajnokság egyik legemlékezetesebb versenyzőjeként. Ezt megelőzően, 1979-ben és 1980-ban kifejezetten a BMW M1 sportautónak rendeztek betétfutamokat a Forma-1 versenyhétvégéin, ahol a száguldó cirkusz leggyorsabb pilótái szálltak harcba a privát versenyzőkkel és a feltörekvő tehetségekkel. A Legendák Parádéján a német Christian Danner vezeti majd a BMW Group Classic ikonikus sportautóját. Pályafutása során Danner számos futamgyőzelmet elhódított a világ legkülönlegesebb túraautó-bajnokságaiban, és ő az egyik olyan pilóta, akinek neve egybeforrt a BMW M1 sportautóval.

Július 1-jén a hajdani Német Sportautó Bajnokság számos másik fénypontja is versenypályára gurul majd, így többek között további három, privát tulajdonban lévő BMW versenyautó is. Egyikük a BMW 3.6 CSL Alpina lesz, volánja mögött a Forma-1 háromszoros bajnokával, az osztrák Niki Laudával.

 

Comments are closed.