A balszerencse áradása

Maxx Race Team – Szilveszter Rallye 2015, 2015. december 27-29.

Velenczei Ádám – Mesterházi Márk, Mitsubishi Lancer Evo IX

 

Csak egy óévbúcsúztató futam a Szilveszter Rallye, mégis ugyanolyan komolysággal állt oda a rajtjához Velenczei Ádám, mint bármely más tétversenyen. A fiatal pilóta mellett most Mesterházi Márk foglalt helyet, ám sikerüket most nagyon sok külső tényező akadályozta. Egyszer a gumiválasztásuk nem volt ideális, máskor pedig egy versenyzőtársuk jött velük szembe a pályán…

Velenczei Ádám: Nem úgy sikerült számunkra a Szilveszter Rallye, ahogyan azt elterveztük. A célunk az volt, hogy a szórakozás mellett eredményesek is legyünk, és a TOP5-ben zárjunk. Úgy gondolom, ez sikerült is volna, ám annyi, rajtunk kívülálló dolog szólt közbe a versenyzésünk során, hogy nem vált lehetővé számunkra ennek a célnak a megvalósítása.

Egyből az első gyorsasági szakaszon elénk fordult egy szlovák versenyző, aki mellett nem tudtunk elmenni, így jó pár másodperc bent is maradt abban a szakaszban. Annyi szerencsénk volt, hogy a sportbírók pont látták az esetet, és így valamennyi időt jóvá tudtunk íratni – de ez sem volt annyi, mint amennyire valójában képesek lettünk volna.

Az incidens miatt idegesen kezdődött számunkra a verseny, ami kihatott a folytatásra is. Másnap nem volt megfelelő a gumiválasztásunk, de a külső ringen történt ijedtség után a 3. belső szakaszon már egész jó időt autóztunk, ami bizakodásra adott okot. A fotós baleset miatt megállítottak minket, és átlagidőt kaptunk, ami szintén nem jött jól az abszolút értékelésben folytatott csatánknak. Akkor már elúszni látszott minden, idegesen álltam oda az 5. gyors rajtjába. Minden feszültség kijött belőlünk, mondhatni, életre-halálra mentünk azon a szakaszon, ami meg is látszott az eredményünkön: abszolút 1. időt autóztunk. Ez volt az egyetlen olyan része a versenynek, ami kicsit kárpótolt minket a balszerencsés „hétvégéért”.

Kellett is ez a pozitív löket nekünk a folytatásra, hiszen a 6. és a 7. szakaszon is sokat szenvedtünk, ráadásul a körgyorson egy versenyzőtársunk hirtelen szembejött velünk a pályán, nagy szerencsénk volt, hogy ott nem történt komoly baj… Olyannyira megzavart ez az eset is, hogy onnantól fogva már csak arra koncentráltunk, hogy valahogy legalább célba kormányozzuk a Mitsubishit. Végül az abszolút 7. helyen végeztünk, ami önmagában nem olyan rossz eredmény, de lehetett volna sokkal jobb is. Márk előtt viszont le a kalappal, nagyon profin végezte a munkáját, jó volt vele együtt versenyezni.

A jövőre nézve nagyon komoly terveink vannak: egy teljes szezont szeretnénk menni egy R4-es Mitsubishivel. A folytatás menete azonban majd februárban fog véglegesedni, addig türelemmel kell várnunk.

Mesterházi Márk: Örülök, hogy a versenyt megelőzően már volt alkalmunk a tesztre, hiszen már itt felvehettük a ritmust és megtaláltuk a közös hangot. A verseny folyamán sajnos voltak kívülálló okok, amik hátráltattak bennünket, de ennek ellenére végig nagyon jól éreztem magamat Ádám mellett. A közös munka sikerét mi sem bizonyítja jobban, mint hogy az 5. szakaszon – amikor semmi nem szólt közbe – sikerült abszolút első időt autóznunk.

Ádámot nagyon ügyes és gyors pilótának tartom, bízom benne, hogy ha lesz alkalmunk még együtt versenyezni, akkor szerencsésebben fog kijönni a lépés. Addig is már komoly terveket szövögetünk Fodor Imrével a jövő évre vonatkozóan, amiben a főszerepet a tereprally fogja kapni.