8 millió forint értékben ajánlott fel élelmiszert az Unilever az Élelmezési Világnap alkalmából

246 karton, több mint 8 millió forint értékű élelmiszerrel járul hozzá az Unilever a Magyar Élelmiszerbank Egyesület Adománykonvoj akciójához október 16-án, az Élelmezési Világnapon. Az Élelmiszerbank által összegyűjtött termékek később karitatív szervezetek és önkormányzati intézmények segítségével rászoruló családok ezreihez jutnak el.

Az Unilever világszerte elkötelezetten küzd azért, hogy a kiegyensúlyozott táplálkozás mindenki számára elérhető legyen, ezért nemzetközi szervezetekkel együttműködve és saját társadalmi programok keretében aktívan tesz is azért, hogy a rászorulókat segítse. Ezt a törekvést szolgálja a mostani Adománykonvoj akció is, amelyben a vállalat idén is saját kamionnal vesz részt, amelyen 246 karton élelmiszert szállítanak a Magyar Élelmiszerbank Egyesület raktárába. „Magyarországon a számítások szerint legalább 350 ezer gyerek éhezik, illetve a gyermekes magyar családok csaknem fele került már olyan helyzetbe 12 hónap alatt, hogy nem tudták megvásárolni a megfelelő mennyiségű élelmiszert. Az életkörülmények javítása és a társadalomra gyakorolt pozitív hatás Fenntarthatósági Tervünk fontos elemei. Ebbe beletartozik az is, hogy igyekszünk aktívan hozzájárulni az olyan törekvésekhez, mint az élelmezésbiztonság javítása vagy a szegénység csökkentése”– mondta Vince Beáta, az Unilever Magyarország kommunikációs vezetője.
A kilenc éve működő Magyar Élelmiszerbank Egyesület célja, hogy kapcsolatot teremtsen a felhalmozódó élelmiszerfeleslegek és az arra rászorulók között, és ezzel elősegítse a szegénység, az éhezés és az alultápláltság csökkenését Magyarországon. Október 16-án, az Élelmezési Világnapon a szervezet közel húsz teherautóból álló kocsisort indít, hogy a magyarországi élelmiszeripari és kereskedelmi vállalatok adományait a Magyar Élelmiszerbank Egyesület raktárába szállítsa. Az adományok összértéke egy éves gyűjtés után, az Unilever több mint 21 ezer felajánlott termékével együtt, több mint egymilliárd forintra nőtt. Adománykonvoj gyűjtéséhez az Unilever elsősorban teákkal, majonézekkel, ételízesítőkkel és levesalapokkal járul hozzá.
Minden 9. ember éhezik
Az ENSZ Élelmezési és Mezőgazdasági Szervezete, a FAO 1979-ben nyilvánította október 16-át élelmezési világnappá. A világnap célja, hogy mozgósítsa a kormányokat és a közvéleményt az emberiség nagy részét sújtó élelmezési gondok orvoslására. A 2014. évi Élelmezési Világnap témája a „Családi gazdálkodás: Táplálni a világot, gondoskodni a Földről”. Az ENSZ ezzel a mottóval arra hívja fel a figyelmet, hogy a családi és kisméretű gazdaságok amellett, hogy óriási szerepet játszanak az éhezés és a szegénység kiirtásában, biztosítják az élelmezésbiztonságot, javítják az életkörülményeket, gondoskodnak a természeti erőforrások helyes használatáról, és fenntartható fejlődést generálnak.
Az Unilever évek óta szorosan együttműködik az ENSZ szervezeteivel annak érdekében, hogy minél több rászoruló számára biztosítsanak közösen megfelelő mennyiségű élelmiszert. Jelenleg világszerte 805 millió* olyan ember él a Földön, akiknek nem jut elegendő élelem, és ezek többsége gyermek. Az éhezés elsősorban az Ázsiában és Afrika szubszaharai területein élőket sújtja. A Világnap alkalmából az Unilever legnagyobb márkája a Knorr csatlakozik az ENSZ Iskola Ebéd Programjához és egy millió kenyai, indonéz és fülöp-szigeteki iskolás számára biztosít főtt ételt.
*forrás: ENSZ Élelmezési és Mezőgazdasági Szervezet (FAO), Élelmiszerbiztonság riport 2014. szeptember 16.