2021-ig biztosan csalogatja a turistákat Magyarországra a Formula 1

A  turisztikai szektor számára is üdvözítő döntés a Hungaroring szerződésének  meghosszabbítása 2021-ig. A verseny szurkolói hozzájárulnak a szállás- és  vendéglátóhelyek forgalmának növekedéséhez, s tartózkodásuk alatt mód nyílik a  Magyarországon elérhető kikapcsolódási lehetőségek népszerűsítésére  is.

Németh  Lászlóné fejlesztési miniszter és Bernie Ecclestone, a F1 kereskedelmi jogainak  birtokosa a 28. Magyar Nagydíj előtt, 2013. július 28-án írta alá azt a  szerződést, amelynek köszönhetően a Magyar  Nagydíj 2021-ig  szerepel a Formula  1 világbajnoki versenynaptárban. A futamot nagy érdeklődés kíséri  világszerte, így nemcsak jelentős bevételi forrást biztosít a turisztikai szakma  számára, hanem igen jelentős országmarketing-értéket is képvisel.

A Formula-1  Magyar Nagydíj a közönség megszólítására is kiváló lehetőség, ennek  érdekében a  Magyar Turizmus Zrt. szorosan együttműködik a Hungaroring Zrt.-vel.  Az érdeklődőket az  eddigi versenyeken is várták hazánk turisztikai kínálatával a társaság  munkatársai a Nagydíj  ideje alatt működtetett információs ponton. Mindemellett az MT Zrt. számos  akciót  valósít meg évről évre annak érdekében, hogy minél több bel- és külföldi utazót  csábítson a Hungaroringre és Magyarországra. A hasonló események „kiegészítő  termékként” is megjelennek az MT Zrt. nemzetközi kampányai során, így a már  hazánkba érkezett vendégek programjainak bővítésére szolgálnak. Külképviseletein  keresztül a szervezet már a versenyt megelőzően is számos akcióval ösztönözte a  külföldi utazókat a hazánkban rendezett futam meglátogatására. A szervezők  tájékoztatása szerint a külföldi marketingakcióknak is köszönhetően tavaly már  35%-kal több jegyet értékesítettek külföldiek számára. Az idei versenyhétvégén  csütörtöktől vasárnapig rekordszámú, összesen 247 ezer érdeklődő látogatott ki  Mogyoródra, a vasárnapi futamot pedig 99 ezren figyelték a helyszínen.

A  hazai lakosság számára a www.itthon.hu weboldalán külön Formula 1 menüpontban nyújtott folyamatosan teljes körű  tájékoztatást a nemzeti turisztikai marketingszervezet.

Példaértékű volt a Hungaroring, a BKK, a MÁV-Start és a VOLÁN  összefogása a belföldi turizmus ösztönzése érdekében: a Formula 1 programokra  váltott belépőjeggyel az ország bármely pontjáról ingyenes volt a  tömegközlekedés a verseny helyszínére. Az akció rendkívül sikeresnek bizonyult,  mind a 10 ezer darab 9.900 forintos jegyet értékesítették.

Fotó:MTI

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*